mandag 15. mai 2017

Vennesjal

 Et vennesjal strikket til meg selv for å gi litt ekstra vårvarme.
 Kunne jo ha strikket til en venn,
men istedenfor ga jeg en venninne garn og boken til Arnhild Skatvedt
 så vi kunne samstrikke sjalet.
Hun ble ferdig for et par uker siden så helt på sammsen var vi dog ikke.
Men begge har vi nå ferdig vennesjal vi kan bruke på venneturer.
 Det er flortynt og lett
 Likevel varmer det godt rundt nakke og hals.
 Sjalet er strikket med Isager spinni tweed, men en kan også bruk spinni.
Garnet er tynn tynn tråd, derfor går det kun 100 gram for å få til dette sjalet.
Det er lett å strikke, lett å ta med seg.
Derfor har dette prosjektet vært mitt
 ta med på tur, ventestrikk, bilstrikk, kaffebesøkstrikk, tvstrikk..
Siden jeg har så mange nøster i mange fine farger vurderer jeg sterkt å strikke et til ,
kanskje kan det en fin julegave til en annen venninde?
Oppskriften kan en få tak på Arnhild hjemmeside og nettbutikk HER:
https://www.arnhildskatvedt.no/
og husets katter synes alltid det er gøy med litt fotoshot
og slenger seg gladelig med i ulike poseringer.

1 kommentar:

  1. Sjalet ble flott til deg, og i helt topp farge for deg.
    Klemz

    SvarSlett