tirsdag 9. mai 2017

Vårtecken halsvarmer

 Ferdig med Vårtacken halsvarmer som har vært et fellesstrikkprosjekt via Järbo bloggen.
Her har vi fått lekt og lært ulike strukturmønster.
Igjen helt utrolig hva man kan få til med vrange, rette masker og et kast i ny og ne.
Designer og strikkefotograf Maja Karlsson har utfordret oss strikkere 
 av denne halsen til fotokonkuranse.
 Hun har tips på strikkefoto også inne på Järbo bloggen.
I mitt første bidrag har jeg prøvd å lage selve solen som underlag
 og lagt de ulike vårtegn som har vært med å inspirere fargene til min hals.
 På Frøya våknet vi til snødrev fra morgen av.
Det passa helt ypperlig for da fikk jeg tatt bildet med snø som underlag.
 Her gjelder det å snu sorg til glede!
 De ulike mønsterdelene har egne navn.
 Første delen heter kirsebærblomsten, jeg kaller min for fuglegrein,
 andre delen kalles spireung, min er inspirert av de gule våreblomstene som kommer på Frøya, hestehov, påskeliljer og løvetann,
 tredje del har samme navn nemlig fugleegg ,
og fjerde del kalles solskinnstråler mens min har fått navnet fioler
 fordi er ofte de neste blomstene som dukker opp om våren.
 Siden det var vanskelig å få tak i anbefalt garn brukte jeg110 gram  mini Lerke fra Dale.
En deilig vårhals som blir god å ha framover
siden været fortsatt skifter mellom vår og vinter på samme dag!
Og de som har fulgt med ansiktslammelsen min så er den nesten ikke synlig lenger,
nå kan jeg prestere et skjelmsk smil som er mye mer bedårende enn tidligere.
De som lurer litt på hva denne ansiktslammelsen er finner en tidligere artikkel om det HER: http://brit-puslerier.blogspot.no/2017/04/vandrer-rundt-som-levende-teatermaske-i.html
Det går bedre og bedre dag for dag!
Og har du lyst til å strikke halsen er det mulig , oppskriftsdeler ligger på Jârbo bloggen og egen facebook side: Vi som stickar VårteckenKAL.

1 kommentar:

  1. Fantastisk hvor mye bedre du allerede har blitt :-) Hurra!

    SvarSlett