lørdag 10. november 2018

Fange solnedgang og novemberlys.

Jeg føler meg så heldig som får en slik fantastisk fin november måned.
Selv om jeg ikke er så gangfør på grunn av dårlig fot fortiden,
så er det likevel lett å få flotte naturopplevelser uten å gå milevis.
I går var jeg å fanget denne fine solnedgangen.
Man kan ikke annet enn å bli både blid og glad av slike inntrykk
Ingen ting er bedre for min sjel å se sola gå ned i havet.
Disse fargene som sprer seg utover himmelen blir jeg aldri lei av å skue!
 Mens sola går ned så farges himmelen i mot i akvarall.
Tenk at naturen kan vise slik fargespill.
Ola Bremnes har laget en vise om november lyset
der siste verset passer godt som tekst til mine neste bilder
Høre du , kjære venninde
stillheten drar en slått.
Snart skal vi sakte forsvinne
inn i et hav av blått.
 Trudde du kanskje du kjente
fargan som skrinet ditt gjømt?
 Da har du mere å hente
når dagen e ferdigdrømt
    i novemberlys.....
I går ble det også en ekstra lyseksplosjon
når nordlyset danset over hele Nerklubben.
Mitt prosjekt gjør November BRA igjen er absolutt
i ferd med å lykkes på et høgt nivå!

1 kommentar:

  1. Så fine bilder :-) Jeg er så heldig at jeg også har en flott solnedgang rett utenfor stuevinduet. En kveld spratt jeg opp fra middagen og tok kamera og for på døra ... Måtte jo fange sola nok en gang. Er blitt en del solnedganger etter hvert. Nordlyset ser vi dessverre nesten aldri her på vestlandet ... Flott dikt ... det må jeg huske. Jeg er novemberbarn, og på skolen sang vi jo alltid at novemer er så trist å grå ... Det er den faktisk ikke ... i hvertfall ikke når sola skinner.
    Håper ikke det er noe alvorlig med foten. Ha en fin søndag :-)

    SvarSlett