fredag 16. november 2018

Stripa sokka!

 Det hjelper på med laaange sjakkpartier i disse dager,
da går det nemlig unna med strikkeprodukter man bare kan la pinnene løpe avgårde.
 Med disse sokkene trenger en nesten ikke se på strikkingen
eller ha noe særlig hjerneutfordring på mønster.
SÅ da ble disse stripa sokkene ferdig før Magnus hadde kjempet seg til remi i kveld!
 Skikkelig artig selvstripa sokker , som heter StrayCat.
Det er utrolig mykt  med 75 % merino og 25 % nylon.
Og for meg som synes at det bærre er lækkert når stripene blir symetrisk ,
 er det helt PERFEKT.
Det forsvant 77 gram på sokkene.
Garnet fikk jeg tak i hos Garnbutikken Fortuna på Midt Norsk strikkefestival.
Kanskje har de flere igjen, det er sikkert bare å ta kontakt.
Designet kommer fra Garnbutikkens eier Ellen Haugen Bergsrønning , minipetini sokkene.
 Etter kveldens intense sjakkparti ,
trenger vi å hvile både katten og jeg.
Nå skal jeg bare digge disse pippi sokkene mine!

2 kommentarer: