fredag 9. november 2018

Steinmur sokkene

 Et par steinmursokker må selvsagt fotograferes ved en steinmur!
Lykken var at jeg kjørte forbi steinmuren ved Hallaren kirke i dag
slik at sokkene fikk den rette bakgrunnen.
Det var ikke så verst bakgrunn på kirka vår heller denne ettermiddag,
 der den står badet i rosalyseblå himmelfarge.
 Steinmursokkene har jeg teststrikka for designer Karen Oliva Solheimslid.
Samme jenta som også har designet Karolines halvotter og Nordstjerne lua
som jeg har vist i tidligere blogginnlegg.
Kjempe greit mønster!
Jeg liker spesielt den fine strukturens det blir på sokkene og som er enkelt å få til.
Oppskriften ligger enda gratis på Ravlery HER,
Så løp å prøv oppskriften!
Jeg brukte Viking sportsragg som Karen også anbefalte ,
115 gram forsvant, 100 av hvit og ca 15 av grå.
Jeg liker godt å bruke dette garnet til litt tykke sokker,
 og det er veldig flott å få et mønster som er litt mer dekorativt enn tradisjonelle raggsokker.
Disse tror jeg rett og slett skal bli julegave!
I min siste podcast episode snakker jeg mer om Karen Oliva sine design.
Det er bare å ta en titt vil dere bli mer kjent med produktene hennes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar