fredag 2. november 2018

Klar for husvask, julevask, høstvask, koppvask, kroppsvask....

 I forhold til antall ferdig strikka kluter kan jeg nå være klar for all mulig slags vask som
 husvask, julevask, høstvask, koppvask, kroppsvask!
 I forhold til to sistnevnte vask så er det som fungere best daglig,
de andre vaskeoppgavene lar jeg lett utsette til det MÅ gjøres.!
Men kanskje kan den store motivasjonen komme nå som utstyret er oppdatert med
nye kluter, ny ROSA vaskebøtte, retro børste og søt elefantskrubb!!
 Historien om  vaskeklutene startet med et bilde fra en av mine facebook venner,
Tina som hadde startet å strikke disse klutene.
Jeg ble nysgjerrig å lurte på hva det var, og det var da en strikkepakke fra Hillesvåg,
kjøpt på Husfliden på Oppdal.
 Og på Oppdal kjenner jeg jo Lise fra Ulltøsene,
en melding ble sendt og pakke bestilt.
Lykke ble at Tina  skulle innom  Husflid samme dag og senere skulle en tur til Frøya
 tok med pakken og leverte til sin mor.
Mor tok med pakken å la den på Frøyas egen håndarbeidsbutikk Frøyværingen
og sist uke kunne jeg glad og fornøyd hente pakke med oppskrift og garn til tre kluter!
Internettverden altså, jeg digger den!
Jeg liker jo å strikke kluter og garnet Luxor bomullsgarn fra Hillesvåg
 hadde jeg ikke prøvd ut før så bare det har jo vært en flott opplevelse.
Garnet er mykt og godt.
Mønstrene var god gammeldagse, med rillestrikke, diagonal strikk, og rutestrikk.
Nesten alt garnet ble brukt, hele 133 gram,
 resten kan jo bli til en liten Arne og Carlos blåfugl!
P.s Klutene kan godt havne som gaver siden jeg lider litt av klutenallergi,
i hvert fall vaske hus allergi!

1 kommentar:

  1. Heier på deg 👍
    Har strikka mange klutar, men ikkje i det garnet. Og eg som har ok kjøreavstand til Hillesvåg ;-)

    SvarSlett