torsdag 1. november 2018

Sjå fine lua med fine navnet Nordstjernehua

Går inn i svarte november med godt humør
siden jeg har fått ferdig denne fine lua med navnet Nordstjernehua
designet av unge Karen -Oliva Solheimslid!
Hun liker den med opprett,
men jeg liker den likegodt som baggy varianten slik som første bildet.
Morsom fellingen i toppen !
Garnet jeg brukte er Rauma tre tråds, 82 gram,  kjøpt på salg på Rauma ullvare fabrikk i sommer.
Og siden fargene er meget Juleinspirert
kunne jeg jo kalt den for Julestjerne lua som Kari Solheimslid foreslo!
Lua går kjapt å strikke og mønsteret er enkelt og greit å forstå,
du finner det på Ravlery her:
 Jeg anbefaler alle som har tilgang til Ravelry å støtte denne jenta på ca 18 år
som har starta sin designer karriere.
Flere design fra henne vil komme fra meg de nærmeste dagene.
Jeg synes det er utrolig gøy å få være med å prøve ut hennes første strikkemønster!
Jeg har faktisk allerede en ny på lue på pinnene , for dette er en super julegavelue!
Som vanlig under strikkefotoshot stiller Putin kattepusen opp for posering!
Skulle tro han var opplært til at mor skal få gode instabilder!

1 kommentar:

  1. Kjempefin lue Brit, og fargene kler deg. Smashing �� Har kjøpt mønsteret til halvvottene hennes og synes det er fint å støtte talentfulle KO God helg ❤️

    SvarSlett