tirsdag 20. november 2018

Små garnskatter blir til et Minnevennskapsteppe

 Jeg liker å få bruke ALT garnet, ingen smånøster blir kastet her i huset.
De kan jo brukes til et eller annet.
Det kan alltid bli igjen en 10-20 gram av nøste når en strikker sokker eller skjerf.
Jeg har brukt slike nøster i mange små prosjekt
men nå har jeg satt i gang med Mini squares blanket
eller Sock yarn blanket blir det også kalt
Et lite evighetsprosjekt, kan sikkert ta flere år  før det blir ferdig!
 Målet er å strikke en lapp pr dag. Jeg starta 1.nov og er godt i rute.
Teknikken er Domino strikk.
Det finnes utallige oppskrifter på dette på internett, det er bare å Google i vei.
Jeg startet med 4 i midten og bygger meg ut fra de.
Her har rester fra utallige sokker og sjal kommet inn i teppet som små minne lapper.
Det jeg oppdaget var at jeg slettes ikke hadde mer en ca 60 restenøster,
 det vil jo ikke bli store teppe.
Jeg gikk derfor ut i min podcast epiosode nr 16
og lurte på om noen vil bytte små nøster med meg, eller rett og slett bare gi meg av overskuddet.
OG jammen det ble det respons.
Så nå bytter jeg smånøster som jeg før byttet servietter!
Det er blitt en glæde å gå til postkassa og finne pakker med disse skattene!
Mange flere nøster som gjør at teppe mitt vil
vokse seg større og større på grunn av gode strikkevenner fra hele landet.
STOR STAS,
derfor blir dette et godt og flott Minnevennskapsteppe når det en gang blir ferdig ca 2020!

2 kommentarer:

  1. Det var en fantastisk måte å bli kvitt litt restgarn. Men kan ikke strikke dominostrikk dessverre. Blir et herlig teppe.

    SvarSlett
  2. En fin måte å bruke restegarnet på. Jeg pleier å hekle oldemorruter, men dette er jo en god ide. Lykke til med ferdigstillelsen!

    Klem

    SvarSlett