onsdag 14. november 2018

Tid for å si TAKK

  I dag har det rett og slett vært en litt overveldende følelsesmessig dag for meg.
At innlegget mitt fra i går skulle få slike fantastiske fine tilbakemeldinger og heiarop
hadde jeg slett ikke forventet meg.
Men jeg er så inderlig takknemlig og  rørt .
Hjerte og hode har blitt fylt opp av mengder med gode følelser takket være alle dere !
 Ord som har blitt sent meg har blitt som små lys i mørkret. 
Noen har skrevet lange innlegg på messenger,
noen har skrevet fine kommentarer , noen sendt hjerter
og utrolig mange har trykt på liker og hjerte på gårsdagens innlegg.
Dere skjønner ikke hvor mye dette har betydd for meg!
 Så et veldig TAKK til alle dere der ute for HEIA rop og lykkeønsker.
Det hele toppet seg når Frøyas egen bloggdikter Tove Mathisen
sendte meg et spesiallaget dikt på morgenkvisten.
Tenk å få et eget dikt!!!
Alle dere som er på facebook har jo fått lest det,
men får de som ikke er der som f.eks mammaen min så må jeg bare dele diktet også her:
Kjære flotte, sprudlende Brit,
av og te e livet et slit,
men du sætt farge på dagan vårres,
og no ska æ fortell dæ kårres:
...
Ferr du e ein fargeeksplosjon,
og no ha du bynt med frisklivsmosjon,
åsså strikke du plagg i hytt og i pine,
og drysse dæm ut over folkan dine.
 
Den stemmen din e vakker som få,
og takk og pris - den byr du oss på,
du tralle og søng både tidlig og seint,
det e ittj nå tvil om at du søng reint.
Og du:
Når du e åpen om depresjon,
husk at da e du te inspirasjon,
ferr da kan vi aill sjå novemberlys,
og varm oss på smilet sjøl om vi frys.
 
Ferr smilet dett det e som ei sol,
det lyse opp både himmel og jord,
du e både fargerik, raus og flott,
at Ola falt - ja, det skjønne æ godt.
 
Disse ordene skal jeg henge opp og ta frem som huskelapp for indre medisinering.
Ekstra Takk til deg Tove,
som har en blogg som absolutt er verd å besøke, Havets datter.
Hun skriver godt om livet som ikke alltid er en dans på roser.
Du finner den HER
 Å ja jeg er heldig som har Ola,
han bærer meg  og er sterk for meg
selv om jeg tynges av både mørke tanker og tung kropp noen ganger.
 Så akkurat nå føler jeg at hjulet har stoppet
og at jeg har fått en liten pause til å finne nye gode veier.
 Jeg kan fortsette å strikke mil etter mil med tusenvis av glade fargetråder
 Jeg har rett og slett fått på meg superdamedrakten takket være dere.
Bildene jeg har brukt er fra bildekunstneren Lisa Aisato
som virkelig kan å fange de små og store øyeblikk til uttrykksfulle bilder. 
Nettsiden finner dere HER 
P.s hvis noen av mine slektninger ikke vet hva de skal kjøpe til meg til jul
så ønsker jeg meg gjerne et bilde av henne :)
Dere kan gjerne spleise i hop!
Det er godt å vite at over regnbuen der er himlen blå
og drømmer du våger å drømmer kan bli sanne der!
Så bare for å understreke det enda en gang
TUSEN TAKK
og ta dere gjerne tid til å høre den
fineste tolkningen av Over regnbuen som finnes
 sunget  av Eva Cassidy.

1 kommentar:

  1. Det er sikkert fordi du fortjener det, Brit :-) Og så nydelig kunst! Måtte jo kikke innom nettsiden. Bildene illustrerer så godt det du beskriver.

    SvarSlett