onsdag 11. oktober 2017

Gode venner og høstferiaktiviteter

 Våre to Border Collie har blitt bestevenner.
De vil helst være sammen hele tiden både ute og inne.
De ligger som ofte tett i lag på div plasser i heimen når de er innendørs. 
 Jeg skal bruke resten av høstferien
med disse gode sangvennene mine i Trondheim på KorNM!
Vi synger lørdag 14 okt i lillesal på Olavshallen kl16.30.
Men først skal vi møtes for synge oss inn til både NM
 og konsert vi skal ha med Pust på Frøya 5.november.
Jeg ble nesten litt startruck av å se plakaten av oss som Nina Sandvik har designa.
Tenk være på plakaten, tenk å ha konsert sammen med Pust,
tenk at vii Femme  arrangere konsert .
Det er utrolig kult!!!
 Ola bonden er sammen med gode venner på tur fra Tromsø og til Frøya.
De opplever fantastisk natur langs Norges kysten.
Dette bildet er tatt av Seglemesteren Per Arne i kveld rundt kl 20.00
Og da må jeg bare slippe bomben for de som hører til andre steder enn Frøya ( altså min mamma)
Vi har kjøpt oss Colin Archer.
Det har vært en drøm for Ola i mange år,
og jeg er jo kjempe glad å bruke ferien min til sjøs.
Konklusjonen vår er at vi LEVER NÅ, vi kan ikke bare sitte å vente til vi blir pensjonister!
Noen kjøper hytte, noen kjøper hus i Spania, noen bobil,
VI har kjøpt oss båt.
Vi har fortsatt lille Bolla,
vi har så stort hjerte for den og den er perfekt for våre inn på tunet helger.
MEN det er jo spørs når vi blir vant til å bruke den nye fine båten som heter Lisa.
Sigurd er godt i gang med sin Juleinnsamling, panteflasking igjen i dag,
OG nå er summen opp i 2521 kroner. GOD START.
Resten av ferien skal han bruke sammen med storesøsteren sin,
være fjøsavløser, se etter hund og katt og har filmmaraton med Ringens herre og Hobbiten.
 Men stort sett skal de nok la humla suse, ha lay back dager akkurat som disse to;
Tinka og Toya.
Søteste hundene!!!

1 kommentar:


  1. Lykke til med "LISA", - det blir nok mange fine eventyr - kanskje jordomseiling?? - dere må jo ha noe å gjøre når dere kommer til pensjonist-tilværelsen også!

    Og ellers; dyr er ofte klokere enn mennesker, det viser dokkers to Border Collie!


    Hilsen
    Johanne

    SvarSlett