mandag 2. oktober 2017

Wow faktor med GRØNN suppe!

 I dag slo husmora til med GRØNN suppe til husstanden.
 Rett og slett en Squashsuppe med Kyllingbiter.
Den ble møtt med noe skepsis av minste mann,
men han spiste opp rubbel og bit , så det kunne ikke være så ille.
Jeg synes den smaka himmelsk
og bare det å lage denne fargeprakten var en liten visuell nytelse!
Hærlige grønnsaker med KARRI.
Jeg elsker karri, sånn sett burde jeg emigrert til India!
Oppskriften er såre enkel og middagen går kjapt å lage:
2 stk squash
1 stk purre
2 stk potet
2 ss rapsolje
2 fedd hvitløk
2 ts karri
12 dl buljong, Kjøtt (ferdigblandet)
400 g kyllingfilet
Skjær squash og purre i biter skrell potet og skjær den i biter.
Varm en gryte med litt olje i.
Stek squash, purre, hvitløk og karri i et par minutter.
Tilsett buljongen og la det småkoke i 10-15 minutter til potetene er gjennomkokt.
Ta ut ca 3 dl av væsken  fra gryten. 
Bruk en stavmikser eller blender, og kjør suppen til den er uten store biter.
Spe på med resten av buljongen til den er passe tykk.
Skjær kyllingfileten i strimler og stek i en panne på middels sterk varme.
Varm suppen opp igjen, tilsett strimlet kyllingbryst og la suppen trekke 2–3 minutter.
Smak den til med salt og pepper.
 Oppskriften er hentet fra Grete Roede sine oppskrifts sider.
Har du lyst til å prøve noe nytt til middag anbefaler jeg virkelig denne suppa!
Ellers prøver jeg å som denne late humla
å ta inn alt jeg kan av flotte høstfarger, de siste blomstene,
stjerneklare himler og gode måltider.
GOD UKE til ALLE DERE
og takk for alle fine tilbakemeldinger jeg fikk fra mange sist uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar