mandag 28. november 2011

De sunne gode pepperkakene


 I 2009 lagde jeg disse pepperkakene for første gang fra Grete Roede sine oppskrifter,
og de har blitt fast innventar i kakeboksene siden den gang.
Enkel å lage , enkel å bake ut og enkle å spise!!!.)
 Denne uka skal mine kursdeltagere få en liten smakebit .
Også Roede kursledere må være litt snill nå før jul:)
Heldigvis har jeg god hjelp av min lille kakebaker assistent.
For det lønner seg å bake ut MANGE
slik at det blir nok til både kursdeltagere og gjengen i Nerklubben
 En  vanlig pepperkake på 10 gram gir 40 kcal ,
 men jeg baker de små slik at det blir to på samme-
kjennes MER ut og det er viktig for kosen sin skyld.
Lille bakergutt synes det var en utmerket smak til kveldsmaten:)
Som dere ser er VI så KLAR får JULEMÅNEDEN.
Oppskriften finner der HER

3 kommentarer:

  1. Mmmm, de så da riktig så gode ut! Smart med to små:) Herlig pepperkakegutt du har, og nynn videre på Julen, julen, julen den er her, så kommer den nok snart:)) God natta, du med den kuleste kjolen jeg vet om, herlig!!!

    SvarSlett
  2. Herlig med pepperkaker. Skal lage til klassen min imorgen, slik at vi kan henge dem i vinduet til klasserommet:) Pepperkaker er et must!

    SvarSlett
  3. Så flott det er Brit :)
    Får sånn godstemning av bildene dine jeg Brit!
    Men, jeg er glad det ikke er jeg som skal tørke støv i den hylla :)
    Å du, jeg stjal pepperkakeoppskriften din til frøya.no, håper det er greit :)

    SvarSlett