lørdag 12. november 2011

Sauemat og Sauestrikk

 Fortsatt tid for saueslakting i Nerklubben.
Nå er det gamlesauene som er blitt til kjøttdeig.
Bonden og kona i driftig arbeid med kjøttkverna og foliepakkeren.
 Resultat 14 kg klar til bruk for mange
 taco, pizza,kjøttboller og spaghetti retter i løpet av 2012.

På pinnene er nettopp en saugryteklut hoppet av sine masker .
Strikket av bommulsrester , brukt ca 40 gram ,
mønster litt samlet fra her og der til en variant av gryteklut.
Den er også et bidrag i Hobbyvenner Tidenes julepresang
oppgave 5 lag noe som passer best på kjøkkenet.

8 kommentarer:

  1. Dere er driftige. Tror ikke jeg har prøvd sauekjøttdeig før. Flott gryteklut

    SvarSlett
  2. Dere holder på, for en energi! Imponert.

    Den sauekluten var bare den skjønneste!

    Ønsker deg og dine en flott søndag!

    SvarSlett
  3. Kjøttdeig av lam har jeg smakt og det er kjempegodt. Kjøttdeig av sau smaker vel omtrent det samme, bare litt sterkere smak kan jeg tenke meg. Passer supert til Mossaka eller annen middelhavsinpsirert mat.

    Grytekluten ble også veldig fin - Ha en fin søndag =)

    SvarSlett
  4. Kjøttdeig av lam har jeg smakt og det er kjempegodt. Kjøttdeig av sau smaker vel omtrent det samme, bare litt sterkere smak kan jeg tenke meg. Passer supert til Mossaka eller annen middelhavsinpsirert mat.

    Grytekluten ble også veldig fin - Ha en fin søndag =)

    SvarSlett
  5. Spennende med kjøttdeig av sau ja, flotte grytekluter, kanskje eg må la meg inspirere av dei og laga noe sånnt til min gode venn sauebonden til jul !

    SvarSlett
  6. Stilig og passende gryteklut. Og så mye god mat det blir på dere utover vinteren :-)

    SvarSlett
  7. Mmm, sau er godt. Stilig gryteklut, den hadde nok slått an her i huset med en liten Shaun-fan.

    SvarSlett
  8. Du, nå ble jeg nysgjerrig. En sånn foliepakker - er det noe å tenke på til privat bruk, eller kun hvis man "driver stort"? Ser i hvert fall utrolig praktisk ut, og frossenmaten må jo være veldig godt beskyttet i sin lufttette tilværelse.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett