onsdag 9. november 2011

Oh my darling KLEMENTINER

 Nå er det endelig KLEMENTINER tid!!
Jeg elsker å spise disse orange små gule fruktene.
 OG det beste er at en liten klementin innehar kun 20 yttterst små kalorier.
 Så isteden for et marsipanbrød på 100 kalorier
 kan du spise 5 saftige klementiner
 Isteden for en fet liten marsipangris 65 gram = 300 kalorier
 kan du fråtse i 15 KLEMENTINER
 Og denne vanlig smågodt posen som inneholder
det skrekkelige kaloritallet ca 2000 kalorier.
 ( en hel dags anbefalt dagsrasjon for et voksent menneske...)
Kan du rett og slett spise 90 klementiner
- men da blir du muliges så dårlig at du må til pomping på legevakta.
HA EN GOD OG SUNN DAG.
 Hilsen fra Brit`s OPPLYSNINGSKONTOR:)

8 kommentarer:

  1. Hihi, har en kompis som havnet på legevakta med akutt sitrusallergi etter å ha spist litt klementiner.

    - Litt? spurte legen.
    - Ok,da, en hel kasse for meg selv...

    Men en deilig sesong! Og så god lukt!

    SvarSlett
  2. Klementiner er veldig godt, og det eneste av julemat/godteri som kommer i hus før 1.søndag i advent. Nyter en akkurat nå.
    De teposeveskene dine var en kjekk ide, tar med meg den jeg.
    Musikalen med Hans Inge hadde vi også her i år, og det var kjempekoselig å være med å hjelpe til. En kjempegjeng med 110 barn som sang - nydelig.
    Kjolen din var helt nydelig.
    Tror jeg kunne ha skrevet masse, men det får vist holde for denne gang - bør vel ikke bli for lenge til neste gang jeg er her inne antakeligvis.

    SvarSlett
  3. Fantastisk:) godt å høre, siden klementin er hovedføden min for tiden. Eneste julegodis jeg ikke klarer å vente til jul med å spise.

    SvarSlett
  4. Åh ja, ingen ting er så godt som en mandaring! Og lukten er jo bare nydelig!

    SvarSlett
  5. Clementiner er gode greier, og lukter skikkelig jul...ja takke meg til clementiner istenfor marsipan...så morsomt at du har blitt parodiert, og at det ikke var vondt ment..
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. Vi spiser utrolige mengder klementiner i månedene før og etter jul. Og jo nermere jul vi kommer jo bedre blir de:)

    Og så måtte jeg le når jeg så innlegget der du ble parodiert. For en ære da Britt. Fantastisk morsomt:)

    Håper dere har det bra der oppe,
    god klem fra Hanne:)

    SvarSlett