mandag 7. november 2011

Arne & Carlos luer og ny designer?

 Lykkelig ferdig med laaaang lue med dusk.
 Har man et stort lager med freestylegarn i fargene turkis og offwhite
 er det greitt å strikke en blått/hvitt og neste i hvitt/blått!!
Ser dere forskjellen ???
 Lille prinsen er blitt inspirert i å lage strikkemønster ,
kanskje får å få innpass hos en konsentrert strikkende mamma
som i sluttinnspurten av disse luene IKKE måtte forstyrres
for å holde styr på mønster og fellinger..
Mamma`n øyner muligheten for en ny Arne & Carlos designer:)
Dette blir neste års julekulemønster fra mamsen og lillegutt!!!
Også blir vi RIK og kan kjøpe ALT det vi vil ha av garn og legoklosser.
På luene er det brukt 140 gram Freestyle pr lue .
 Raskt regnet 280 gram forsvunnet fra garnlageret.
Luene strikket på pinner 5 og mønsteret finner du i
dalehefte nr 250: 12 luer designet av Arne & Carlos.

13 kommentarer:

  1. Fine luer :D Jeg liker godt Arne & Carlos sine lueoppskrifter. Det er veldig kjekt å finne garn til slike prosjekter i lageret. Jeg får i hvert fall god samvittighet når jeg bruker fra lageret :D

    SvarSlett
  2. Flotte luer, men trur ikke jeg klarer å se forskjell på fargene:) Jeg har ennå ikke prøvd meg på disse Anre og Carlos luene. Føler vel egentlig at de er på tide:)

    SvarSlett
  3. flotte luer :) mange flotte luer de har, må visst snart se om ikke jeg får laget noen selv. Og du får oppfordre han og fortsette. så skal du ikke se bort fra at det blir en helt ny inntekt med tid og stunder ;)for du får nok din andel for å være inspirasjonskilden :)

    SvarSlett
  4. Hærlige mammsen og lillegutt:) med flotte luer.Takk for innspirasjonen.. skal på butikk å kjøpe garn og mønster i mårra dein dag:)Lei tå å strekke karrastrømpå no:)

    SvarSlett
  5. Fine luer! Og så kult at han vil tegne litt mønster!

    SvarSlett
  6. Herlige dere og herlig luer!
    Ellen :)

    SvarSlett
  7. Kjempefine luer, og du, det er vel du som har den hvit/turkise ikke sant? Det er ikke så lett å se forskjell. Og lille søtnosen vet vel alt om at "tidlig krøkes, som god krok skal bli"
    Ønsker deg en god ny uke!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  8. Så fine luer. Deilig å slippe å fryyyse på ørene ^^ :D

    - Lettie

    SvarSlett
  9. Fine luer, og jeg så forskjellen. Men kun etter at jeg leste det og hadde sett godt etter en liten stund;-)

    Og fine oppskrifter prinsen har laget, og for en utrolig god idé å bli rik da. Alt man vil ha av legoklosser og garn er nok ikke å forakte:D

    SvarSlett
  10. Må vist skaffe meg oppskriftene jeg med, masse inspirasjonher ja!

    SvarSlett
  11. Nei for knallsøte luer du har fått strikket.
    Og for skjønne modeller både lille prinsen og sin mor :)
    Klem fra PillePalle

    SvarSlett
  12. Herlige luer.
    Nå fikk jeg jammen meg lyst å strikke en A&C-lue for først gang...:o
    :)

    SvarSlett