onsdag 23. november 2011

18 års feiring i London:)

 Vi tok med oss 18 åringen for å feire henne i selveste London
 Shopping på Harrods i JULESTEMNING.
 Glad jeg ikke er vaktmester her og skal feste alle disse lysene ...
 Vi styrte unna parfyme og klesavdelingen,
og koste oss i te/kaffe/sjokolade sjappa.
 Der dufter det bare HÆRLIG.
Vi stakk inn om X-mas avdelinga av ren nyskjerrighet og det holdt med det.
Jeg finner mye mer på NILLE som jeg kan tenke meg å pynte mitt julehus med
enn den GLORETE stilen vi fant på Harrods..
 Jeg elsker parkene i London.
Fantastisk å kunne gå i de gedigne grønt omårdene midt i den levende storbyen.
Her en liten kamerat jeg traff på under vandring i Hyde park.
Støsuginga av stier for løv var en ok jobbsysling tenker jeg:)
Hyde park hadde denne helga åpnet sitt winter wonderland fylt med
 tivoli, St.claus land og markeder.
 Kaos på søndagskvelden, men trivsel å vandre der på mandag formiddag. 
 Covent garden er en trivelig plass å besøke.
Her stod også Londons julegran plassert.
 Dessverre kom vi dit litt sent og
 fikk litt lite med oss av all den gode stemningen.
 Naturmuseumet er et must å få med seg når en har en mann som er biolog.
Han gjorde vandringen enda mer spennende med sin side forelesning.
Vi lot oss fasinere av dinosaurene og håper snarlig å få med oss lille prinsen dit.
 Er man blitt 18 år er det selvfølgelig lakt inn en pubrunde!
Mor i huset trodde dette var engelsk juleøl siden hun ser jul i alt som er rødt og grønt.
Men det var det ikke- dette var et begisk øl laget av kirsebær - KJEMPE NYDELIG :)
Innimellom alt dette spiste vi spennende mat fra
 arabialand, China og India.
 Handlet en haug med julegaver.
 Sov på et "anderledes" pensjonat med kun 3 rom utleid,
 hvor de hadde 2 hunder og en katt:)
 Sengene var helt ok - Damen som var sjef meget hyggelig
og det var kun 10 min. gangavstand til oxford street.
Jeg drar gjerne på julehandel til London neste år også jeg:)

7 kommentarer:

  1. Så koselig det så ut. London er en flott og spennende by.

    SvarSlett
  2. Gratulerer til 18 åringen. Tipper hun var fornøyd med turen. London er en fantastisk by, og på Harrods er det jo alltid masse glitter og stas, så jeg kan jo bare ane hvordan det er pyntet der nå.
    Fikk veldig lyst på en ny tur til London....
    Klem : )

    SvarSlett
  3. Dere har hatt det skikkelig koselig i storbyen, og det var sikkert godt i en ellers travel hverdag!
    Har vært i London, men på høsten, mye fint å se der!
    pakken fra deg er kommet, jeg er spent, men klarer å vente til 2 søndagen.

    Fortsatt fin uke, og god helg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Gratulerer med 18 åringen. Ser ut som dere hadde en skikkelig fin tur sammen, så flott.
    Ha ei fin uke, og ikke minst så er det jo 1.søndag i advent om ikke mange dagene og den tiden som er framom oss skal man jo nyte skikkelig.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med dagen til datteren din! nydelige London bilder.
    Klem, PiPa

    SvarSlett
  6. Ser ut som dere har hatt det veldig fint.
    Ellen :)

    SvarSlett
  7. Ser ut til at dere hadde en fin tur da, gratulerer med dagen til 18-åringen :)
    Og julepynt skal ikke være glorete, helt enig med deg :)

    SvarSlett