søndag 26. februar 2012

Frokost med Figgjoeggeglass:)

Lykkestart med søndagsfrokost :
 Egg fra egne høner og selvfølgelig i yndige Figgjo eggeglass:)
 Siden jeg har loppemarked abstinens ble Frk. Eplegrøt Figgjo utfordring
nesten som medisin for å roe ned loppeskjelvingene.
Figgjojakten i eget hjem ble jo som rene skattejakten
og en god anledning til å dokumenterer alle funnene.
 Som sagt vanskelig å plukke ut en Figgjofavoritt
når man egentlig synes ALT er like fint.
 De blå eggeglassene var mitt første funn på loppemarked
og etter den tid har både bladmønster og gul blomst kommet med.
 Har jo mer en husets beboere av eggeglass,
men klarer ikke forlate disse Figgjo design eggeglassene når jeg finne de.
 Synes de er utrolig lekre i både form og design.
Og er også utmerket praktisk å spise egg av siden det er en kant rundt egget
skall og eggerester havner da på kanten  isteden for på duken:)
Jeg har brukt søndagsformiddagen på figgjobloggvandring fra
Er overveldet over alle de vakre Figgjoskattene som finnes rundt omkring i bloggverden.
Liker du Figgjo så anbefaler jeg titt på denne listen:)
GOD SØNDAG TIL DERE ALLE!

14 kommentarer:

  1. God sundagsføremiddag!
    Flotte eggeglas, eg har nokre liknande sjølv. Figgjo ha mykje fint, og me er nok ikkje flinke nok til å setja pris på det me har i våre gjemmer...
    Og, lykken må vel vere egg frå eigne høner....? ;o)
    Siri

    SvarSlett
  2. Der var jo eggeglassene, jo. Så stilige!! De koppene jeg hadde er arvet fra en gammel tante på Hitra. Jeg kunne ikke se på at de skulle bli kastet. Men så har jeg så alt for mye i skuffer og skap, så da ble det til at de ble solgt.

    Men utrolig artig når samlingen inneholder litt, slik som til deg :-)

    SvarSlett
  3. Så fine eggeglass :) Kjempesøte!

    SvarSlett
  4. Skal si du har mange Figgjo-skatter. De eggeglassa er bare så fine!
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Utrolig stilige! Veldig moro å se så mange forskjellige.

    SvarSlett
  6. Med så flotte eggeglass og egg fra egene høner ,må jo frokosten bare bli topp

    SvarSlett
  7. Så flotte de var! Likte særlig de blå! Ha en fortsatt fin søndagskveld:)

    SvarSlett
  8. Åååå, de eggeglassene er bare så stilig ! Heldige du :) Og kjempefin blogg du har. Kommer gjerne innom her igjen.

    SvarSlett
  9. Herlig disse eggeglassene :) Tror kanskje jeg må kaste meg rundt og bli med på denne utfordringen jeg også? ;)
    Klæm

    SvarSlett
  10. Dei blå der va no berre NYDELIGE!

    Tusen takk for paiforma som kom i posten på fredag :) Den er allereie tatt i bruk - i ein litt meir usunn variant enn du brukar, men ungane sin favoritt ;) Skal teste ut oppskrifter seinare!

    Ha ei fin fin veke!

    Klem

    SvarSlett
  11. Den oppskrifta skal du få - e kjempeenkel!

    Lag botnen slik du brukar (eg er så lat at eg berre brukar ein slik ferdigpakke;)).

    Steik 500 gram kjøttdeig og ha i ein pakke med tacokrydder, ei boks med creme fraiche og ei boks med mais og evnt andre grønsaker du likar f.eks paprika.

    Ha kjøttdeigblandinga i forma og knus tortillachips som eit lag over (eg likar sånne med ostesmak) - til slutt ost på toppen og steik i ovnen i 40 minutt :) Sim-salabim! Tacopai :)

    Klem

    SvarSlett
  12. Å, hvor var de søte, både eggeglassene og lille prinsen! Klemmer fra PiPa

    SvarSlett