torsdag 9. februar 2012

Mitt liv førsthjelpskrin♥

Mitt viktige førsthjelpsskrin består veldig av min mann♥.
Jeg innser jeg aldri kommer til å vinne lotto siden jeg har vunnet kjærligheten
Og ha fått en slik solid GRUNNMUR i livet sitt er jeg utrolig takknemlig over.
Likeså gir lille prinsen og de 5 andre barna jeg har ufattelig masse glede

 Å synge i KORET MITT
 Degir livsenergi uansett hvor trist og mørkt det kan se ut.
 Havdur er blitt min " familie" på Frøya.
De har jeg kjent i snart 24 år og det føles utrolig Trygt å komme på korøving.
Det fysiske å synge gir alltid et lite energikick.
Å undervise i sang♥.
Å være sammen med sangelevene mine gjør meg alltid glad
- det å oppleve den kommunikasjonen sangundervisning gir
er en STOR RIKDOM  i livet mitt. 
 Å vite at jeg har mange venner som bryr seg om meg ♥,
særlig når man går rundt å føler seg som Tussi i blant-
 som regel er jeg jo en blanding av Tigergutt og Ole Brum:)
 Å strikke
Å strikke gir meg masse glede
- får jeg ikke til annet så føler jeg stor mestring når jeg lager mine enkle strikkeprodukter.
Likeså det å bli inspirert der uti bloggverden av andre likesinnende strikkere.
Kjenne at kreativiten bobler i vei.
 ( forøvrig går disse sokkene inn i DUGG regnskapet -
131 gram garn som ble til et par sokker
 i sokkejuleprosjektet til min  ♥-venn)
Å blogge♥ 
Å lagedenne bloggen er en viktig del av å se at det er
mye smått som jeg gleder meg over.
 Strikking er nevnt, men likså er en liten endring i heimen som blir fint,
dyra vi har på gården, aktiviteter vi setter i gang i helger
- ved å dokumentere disse små historiene ser jeg at vi har så mye  å være glad for.
Av og til må jeg ha det helt stille... , være helt alene...
 etter det kommer jeg alltid litt styrket tilbake.
Hva er ditt livs førstehjelpskrin??

8 kommentarer:

  1. Et nydelig innlegg, Brit! Man skulle være flinkere til å reflektere over sine førstehjelpskrin, og også vise at man setter pris på de/det som holder en oppe når livet føles mørkt.

    Mitt førstehjelpskrin ligner nok veldig på ditt! Familien min, venner, kollegaer, strikking, dans, musikk og små gleder som å tenne talglys, gi en oppmerksomhet til noen jeg bryr meg om, se månen fra soveromsvinduet, et fint bilde, et smil, en klem... Å, så heldige vi er som har så mye i førstehjelpskrinet vårt!

    Takk for at du deler, Brit, og for den refleksjonen dine innlegg fører til. Stor klem!

    SvarSlett
  2. Så mye fint du skriver her! Kjekt å lese!

    SvarSlett
  3. Jeg må vel si mye av det samme som deg - det å ha en stødig, trygg og solid mann er gull verdt:) Virkelig! I tillegg til barna. Og en jobb man trives i og med.

    SvarSlett
  4. Det blir mye av det samme. Først og fremst mann og barn. Og gode venner som deg.
    PS! Jeg prøver å sende en melding til deg. Sjekk telefonen :)
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  5. I Mitt førstehjelpsskrin........der befinner, blant annet, du deg.....og takk for det!!!!

    SvarSlett
  6. Vakkert innlegg Brit :)
    Jeg er enig med deg i at det er de små trivielle ting som egentlig gir og betyr mest :)
    Jeg har aldri tenkt på ordet "førstehjelpsskrin" i den betydningen du skriver her, og den tolkningen må jeg si at jeg likte utrolig godt. Dette fikk meg til å reflektere rundt temaet.
    Nå har jeg funnet ut litt av hva jeg har i "førstehjelpsskrinet" mitt. Og jeg fant ut, at jeg har sikkert et veldig stort ett, for jeg fant jo ut så mye som gir meg energi, glede, lykke, varme og takknemlighet :)
    Selvsagt kommer min familie på førsteplass. Jeg elsker dem så høyt at jeg sikkert aldri vil nå opp til det. De er grunnlaget for min eksistens. De gir meg masse glede og kjærlighet.Det som er kjært er jo alltid vakkert.
    Jeg griper etter den delen av livet som er innenfor rekkevidde, ikke det jeg mangler, for jeg vil alltid mangle noe.
    Jeg får en del energi av å gi av meg selv, til andre som ikke krever noe, eller ikke forventer noe av meg. Det at noen viser takknemlighet, for noe du ikke ventet å få en takk tilbake for, varmer utrolig godt.
    En lapp eller et kort med noen varme ord.
    Det å våkne om morgenen å kjenne på kroppen at i dag blir det en god dag.
    Gode venner er veldig viktig. Vennskap er som vevd av tillit, som tåler alt og som jeg håper vil vare evig:)
    Smilende, varme mennesker, sånne som deg Brit. Hele og ærlige mennesker som er seg selv.

    Det å høre om noen som har vært langt nede, p.g.a forskjellige årsaker, men som har reist seg igjen, er givende for meg, og jeg føler en dyp respekt for disse menneskene.
    Jeg er en kryssord elsker,det er avslapning for meg.
    Jeg elsker å danse, og når jeg kan gjøre det, er livet topp. Synd at det blir så sjelden.
    Jeg leser en del, bøker er "godis" for meg.
    Jeg mener at de beste ting her i livet, er de jeg opplever i hjertet mitt.
    Jeg er spesielt glad i visdomsord og sitater. Disse samler jeg på. De finner jeg fram i enkelte situasjoner/sammenhenger, for å gi styrke,opptimisme, håp og tro til meg selv ved behov, og jeg legger de også ut på Facebook, i håp om at andre også kan dra nytte av dem. Hjelper jeg bare en, har jeg oppnådd mitt mål.
    Jeg har ca 250 engler, og de har hvert sitt ansiktsutrykk, får en god følelse av å se på dem, har nok noen favoritter.
    Små gleder i hverdagen, som de gode stundene, de vakre øyeblikkene der livets nærhet åpner seg og jeg kjenner varmen, forståelsen og harmonien.
    Vakre bilder som gir meg assosiasjoner, slik at jeg nesten føler at jeg er tilstede i bildet.

    Å som deg Brit, er jeg veldig glad i stillheten. Den er vel min største rekreasjon.
    Å være stille, i stillheten er ufattelig godt, og gjør godt for kropp og sjel :)
    Takk for at du deler dine refleksjoner med oss :)
    Hærlig og så enkelt vakkert.
    Ps! Det enkle er ofte det beste.

    Ha en flott kveld videre :)

    Klæmz fra Mariann

    SvarSlett
  7. Dette var et fint innlegg, som fikk meg til å tenke over mitt eget førstehjelpskrin. Ikke så ulikt de andre her - de samme tingene er viktige for de fleste av oss. Først og fremst barna, mannen - og bikkja! Storfamilien, alle de fine tantebarna mine, venner, naturen rundt oss. De små, små tingene i hverdagen. Stillhet, ro og meditasjon. Humor og livsglede. Sist, men ikke minst - min egen styrke, som har fått meg opp av grøfta mang en gang.
    Ønsker deg fin fredag! Og takk for at du tar opp sånne ting og setter i gang tankeprosesser hos oss -

    SvarSlett
  8. Et tankevekkende innlegg, Brit. Det er så mange viktige ting du nevner. Vi burde nok stoppe opp innimellom å bli klar over alle gode tingene som betyr noe for oss. Jeg er kristen og har i mange tunge stunder funnet trøst og styrke i bibelvers som sier noe om Guds kjærlighet og trofasthet. Min kjære mann er min beste venn, og barn er veldig viktige. Og etter det er det å komme ut i naturen det som hjelper meg og bygger meg opp. Ingenting er som stillheten og roen der, gjerne delt med min kjære. Men noen ganger trenger jeg også å gå helt alene. Dette er nok det jeg føler er grunnmuren min. Oppå der kommer alt det andre. Gleden ved å skape med strikking og søm, lytte til musikk. Venner, både "fysisk" og bloggvenner. All inspirasjon en får via nettet.
    Jeg har selv hatt en tung sommer og høst med sykdom og dødsfall i nær familie, og følte det stoppa opp etter jul. Men kom da til et punkt da jeg måtte godta at også jeg kunne bli sliten og kunne ikke stille opp for andre hele tiden, og at nå måtte jeg ta litt hensyn til meg selv hvis jeg skulle ha noe å gi til andre. Og da måtte jeg tenke gjennom hva som var viktig for meg og hva jeg ville prioritere. Og da har det å gå lange turer i naturen bygget meg opp. Det gir tid til å tenke, gode inntrykk og positiv effekt av at en blir sterkere også fysisk.
    Du er jo en aktiv dame som står på og gir mye av deg selv. Så selv om dette også gir deg mye tilbake kan du nok trenge et pusterom en gang iblant der du tillater deg å tenke på deg selv. Sender deg gode ønsker og klemmer!

    SvarSlett