lørdag 25. februar 2012

Mine Figgjo favoritter!

 Ellen ba meg i går kveld ta en titt på utfordringen til Frk. Eplegrøt
 om vise frem favoritt Figgjo.
Det viste seg å være VANSKELIG
 å velge blant alle mine Figgjoskattene mine.
Kanskje mest fordi jeg oppdaget at jeg ikke hadde noe som hørte sammen
 som f.esk et spesielt servise.
Det var litt av både ditt og datt.
MEN alle disse FIGGJOENE på bildet her synes jeg er vakre.
De er alle kjøpt for en billig penge på lokale loppemarked på Frøya
 utenom det grønne fatet som jeg kjøpte på bruktbutikk på Orkanger
og den kostet like mye som de fire andre tingene til sammen hele 70 kroner
som egentlig ikke er noe ille pris det heller:)
 Disse to barnfatene er mulig laget for turistkjøp det står kune Norge bak og Figgjo.
 Her brukes de både til brødmåltid og middag.
Tror det er et frokostsett og at det også hører kopp til dette settet,
men de har jeg aldri funnet.
 Dette fatet hører til Turi-designet og heter selvfølgelig Market. 
Bruker det både som middagsfat og serveringsfat.
 Dette er også turi design.
 Utrolig søtt lite fat som kan brukes til smågodtskål eller påleggskål.
Denne koppen er mitt beste loppisfunn noen sinne,
2 kr betalte jeg får denne skjønne koppen.
Den brukes ofte som kaffekopp og den er bare MIN
 Turi design dette også med navnet lotte.
VIl dere se mer vakker Figgjo ta deg en tur innom Frk Eplegrøt.
Og har du en Figgjo i heimen du er glad i så hiv deg på utfordringen du også:)
FORØVRIG KJENNER JEG LENGSELEN ETTER AT LOPPEMARKED SESONGEN
 SNART MÅ STARTE PÅ FRØYA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Det frokostfatet var skikkelig lekkert.
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. Vi hadde to slike fat som du kalte barnefat hjemme. De ble kalt TV-sett. Det var jo veldig praktisk, da du hadde koppen til høyre og brødskiva ved siden av, og kunne sitte med det på fanget. Jeg mener at de ble lansert i den tiden på 60tallet da Tv ble vanlig i de fleste hjem. Da hadde man jo ikke tid til å sitte ved bordet å spise kveldsmat lengre ;) Jeg tror desverre de vi hadde er blitt borte.

    SvarSlett
  3. Utrolig fine Figgjo ting! Morsomt med hjemme-hårklipping :) Klemmer fra PiPa

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte ting!
    Så fint dekorert!
    Det er en liten skatt du har.
    Ønsker deg en god lørdag!
    Klem : )

    SvarSlett
  5. Hei!
    Tusen takk for kosleg kommentar hos meg :o)
    Kjekt med nye bekjendtskap!
    Veldig flotte og artige mønster du hadde på dine Figgjo ting!
    Hadde ikkje aning om at det var så mykje forskjellig Figgjo "der ute"...
    Ha ein strålandes søndag!

    SvarSlett