lørdag 11. februar 2012

Bøker som er Koselig:)

 Potensgiverne og Rapsgubbene er to KOSELIGE bøker
 skrevet av Karin Brunk Holmquist.
Jeg småhumrer meg gjennom disse bøkene.
Som en av kritikerne av bøkene skriver er
Karin`s romaner  varme, morsomme og hyller både landsbygd og vennskap
 på et personlig og originalt vis. Bøkene handler alltid om eldre mennesker,
som er stolte og fornøyde med sine livsskjebner.
Det blir en forunderlig blanding av kontraster
mellom den gamle og den nye måten å leve livet på landet på.
Og akkurat dette får smilet fram hos meg.
Nå venter bok 3 : Sirile gentlemen søkes.
Jeg har i tilegg lånt den på lydbok på biblioteket slik at jeg gjøre to ting på en gang.
 Høre KOSELIG bok og gjøre KOSELIG ting samtidig. Strikke:)
Liker du KOSELIGE bøker og enda  ikke har oppdaget disse ,
 så anbefales de på de varmeste:)
Ha en KOSELIG lørdagskveld:)

10 kommentarer:

  1. Tusen takk for tipset!
    Har hatt ein liten "down-periode" når det gjeld (lyd-)bøker.
    Har høyrt mest krim, og har lyst på noko anna....men veit ikkje heilt kva.
    Desse skal eg gå på biblioteket og spørje etter allereie på mandag.
    Takk igjen og god helg!

    SvarSlett
  2. Ja, disse bøkene er kjempekoselige og den siste der er like bra som de andre, så det er bare å glede seg:-) Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  3. Takk for tipset Brit!
    Får høre på biblioteket om de er ledige da.
    Har nettopp lest "Reisen hjem" av Lori Lansens.
    Det var en vakker og rørende roman.
    På baksiden sto som følger: "Det finnes bøker som kryper inn i sjela di - under huden på deg"
    Dette er en slik bok.
    Whoopi Goldberg har kjøpt filmrettighetene.

    Kan anbefale denne til deg Brit :)
    Ps! Du kan få låne den av meg om du ønsker det:)

    God helg til deg og dine :)
    Mariann A

    SvarSlett
  4. Jeg har ikke lest nr 3, men de to første var vidunderlige :) Og akkurat nå holder jeg på med lydboka "Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" av Jonas Jonasson"

    Anbefaler den på det varmeste - jeg har ikke ledd så mye når jeg har lest/hørt bok siden Ellingbøkene kom :)

    Strålende lørdag til deg også :)

    SvarSlett
  5. Jeg har også lest 100 åringen som klatret ut gjennom vinduet- og som deg strikkelene anbefales den på det varmeste eller kanskje man skal si på det morsomste:):)

    SvarSlett
  6. Har lest de to første bøkene, og satt småhumrende som deg :) Nr 3 står på leselista så snart jeg får den i hendene :))
    Fin lørdagskveld :)
    KLæm

    SvarSlett
  7. Tusen takk for tips, og de 2 første står på ønskelista mi over bøker jeg skal lese etterhvert. Ser jeg må notere meg flere.
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  8. Når man er i gang med å lese bøker,og man tenker at den MÅ IKKE VÆRE SLUTT ENDA, ja da koser man seg med det man leser. heldig er jeg som har fått disse bøkene av deg Brit, og den siste var virkelig fornøyelig. for oss som jobba innen helsesektoren på 70-80 tallet er det så man kan kjenne luktene og føle atmosfæren på kroppen når man leser...tenker nå jeg. God fornøyelse til dere som ikke har lest enda.

    SvarSlett
  9. Storkoste meg med Potensgiverne og Rapsgubbene, så jeg må nok se om biblioteket har fått inn den siste boka :)

    SvarSlett