torsdag 19. april 2012

Mitt hjerte alltid vanker

Sigurd tegnet hjerter for han og meg i helgen.
I dag skal jeg synge denne vakre salmen i min tantes begravlese
og la hjertene være med meg 
mens jeg synger for tanten min og de som var glade i henne.
Mitt hjerte alltid vanker
i Jesu føderom
der samles mine tanker
som i sin hovedsum
Der er min lengsel hjemme
Der har min tro sin skatt
Jeg kan det aldri glemme¨
velsignet julenatt

Akk, kom jeg opp vil lukke
mitt hjerte og mitt sinn
og full av lengsel sukke
Kom Jesus dog herinn
Det er ei fremmed bolig
Du har jo selv den kjøpt
Så skal du blive trolig
her i mitt hjerte svøpt

Jeg gjerne palmegrene
vil om din krybbe strø
for deg , for deg alene
Jeg leve vil å dø
Kom la min sjel dog finne
sin rette gledes stund
at du er født herinne
i hjertes dype grunn

5 kommentarer:

  1. Jeg ønsker deg en fin minnestund med familie og venner.
    Klem Ellen

    SvarSlett
  2. Nydelig salme dette, Brit:) Håper det ble en fin begravelse:) Jeg synger i kor og har mye glede av det:)Har lagt meg til som fælger av begge bloggene dine:) Nydelig oppskrift på verdens største fiskepinner, den skal jeg sannelig lage:)
    Trine:)

    SvarSlett
  3. For tårer i øynene av denne salmen...ønsker dere alle ei god minnestund!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Nydelig salme. Krysser fingre for at sang og begravelse blir en god opplevelse.

    Kom innom oss for å bli med vårt store blogglotteri da vel :)

    SvarSlett
  5. Vakker samle.
    Håpe det vart ei fin minnestund for tanta di.

    Ha ei fin helg

    Klem

    SvarSlett