søndag 29. april 2012

KULTURTUR til TRONDHEIM


I går var jeg så heldig at jeg fikk med meg premiere 2
på Unge dramatikere på Trøndelag teater.
I desember i fjor søkte Trøndelag Teater etter unge dramatikere.
 Unge skrivelystne mellom 13-19 år ble oppfordret til å sende inn tekster.
Åtte tekster ble plukket ut.
 Deriblant en jente fra Frøya Oda Blindheim Grønskag.
4 tekster er blitt til enkle produksjoner og 4 tekster blir presentert gjennom lesing.
Teksten til Oda heter: Jeg er en ganske annen en du tror
og var en av de fire som ble presentert som lesing.
 Men lesing på skole og lesing i teater er helt annet.
 JEG synes det ble veldig ekte selv om de hadde manus og lot meg rive med.
Jeg ble rørt, lattermild, tankefull av alle de fine tekstene til ungdommen.
HURRA TIL ODA som klarte å få teksten sin plukket ut.
 STOR OPPLEVELSE.
 ER SÅ GLAD FOR AT BÅDE TALE OG JEG FIKK MED OSS DETTE!!
Jeg anbefaler ALLE som bor i nærheten av TRONDHEIM å ta en tur-
 har du en ungdom i huset fra 12 - 20 eller eldre ta med den også.
Dette er virkelig en inspirasjon for de til å skrive tekster!!
De fire forestillingene blir vist 2-5 .mai og lesing kun neste lørdag kl 12
Mer om tidene og prosjektet HER
 Dette bilder oppsumerer ALT det gode med turen,
 PÅ tur sammen med TALE,
spise på kinesisk resturang,
 i bakgrunnen ser dere poser fra handletur på Fretex og loppemarked,
og på bordet ligger programmet fra forestillingen De unge dramtikerene.
 Småbispan hadde loppemarked i går ( har i dag også)
og der traff vi helten til lille prinsen selveste generalen i ikke gjør dette hjemme,
 derfor måtte kjendisbilde bli tatt.
 Ellers var det helt vilt på dette loppemarkedete.
MYE å SE enda jeg var der 3 timer etter åpningstider.
På auksjonen skulle et gammelt keybord av Øystein Dolmen bli solgt,
bra jeg måtte dra før det kom ,
for det er en slik sak jeg gjerne kunne finne på å dra inn i hus
bare fordi det har vært Dolmen sitt.
Mange flotte møbler hadde de også som jeg kunne tenkt meg
men hadde ikke stor nok bil til å frakte med hjem igjen..
Derfor ble det bare med noen bitte små tinger denne gang.
 MEN MORRO VAR DET!!!
Kultursfesten ble avsluttet med HAIR på Trøndelag teater
. FOR EN FART, PULS, ENERGI, helt utslått et døgn etterpå!!
Men ikke utdødd.
Tale og jeg planlegger ny kulturtur til TRONDHEIM
 for akkurat det likte vi begge veldig godt:)

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som om dere har hatt en flott tur, herlig med sånne dager innimellom :)
    Jeg og mamma var forresten innom loppisen på Bispehaugen i dag, og der var det liv. Vi kom når det var en liten time igjen, og hadde egentlig alt for lite tid til å få sett over alt. Det var noe helt enormt med varer der. Moro iallefall :)

    SvarSlett