onsdag 4. april 2012

Påskevotter og SOLSKINNBOLLER

Påskevotter 2012 ble mer nødvendig enn først antatt.
Slik vær og føre er her ved kysten kan jeg prade med dem allerede i dag!!
Pinner 2,5 er tolmodighetsprøve for Brit.
 Her måtte iherdig strengsnakking for å bli ferdig!!
 Men GODT FORNØYD når de kommer av pinnene.

Oppskriften er tatt fra boka Norske votter og vanter
 som var en bursdagsgave fra Ellen.
Votteparet heter Damevott med liljer.
Jeg har brukt Daletta og 74 gram.
 Når jeg holder på er jeg sikker på at dette blir det
 siste mønstraparet jeg kommer til å strikke,
 men det er allerede glemt
,har allerede planer om nytt par på pinnene..

 Og for å fortrenge at SOLA forsvant i dag,
 laget minikokkeprinsen  skoleboller
eller vi har omdåpt dem til SOLSKINNBOLLER
 eller  SKOLEFRIBOLLER
Mange farlig fristende kalorier
som vi skal nikose oss med akkurat NÅ.
Oppskriften fant jeg i siste nr av SMAK,
 og anbefales på det varmeste!!

5 kommentarer:

  1. Herlige votter, og de bolllene ser da kjempegoe ut :D

    Ha en trivelig påske videre :D

    SvarSlett
  2. De vottene var nydelige, elsker mønsteret på de.

    Og de bollene er det bra ikke ligger på kjøkkenbenken min får jeg si ;) De så vannvittig gode ut!

    SvarSlett
  3. Nydelige påskevotter som jeg skjønner dere trenger i Trøndelagen...hører dere ikke akkurat har påskevær.
    Med de smakfulle skolefribollene kan det vel være godt å være inne i ruskeværet allikevel!
    Ønsker deg en fantastisk god påske!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. De ble nydelige. Du strikker så fint og jevnt. Men pinne nr 2,5 høres ut som et mareritt. Pinne nr. 4 er det laveste jeg behersker om jeg skal dra et prosjekt i havn.:D
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Nydelige votter, elsker fargene :D

    SvarSlett