torsdag 12. april 2012

MEGET fornøyd med nystrikka Sauelue!!

Jeg er meget fornøyd med denne lua.
 En skikkelig mønster utfordring i tynt ullgarn var morsom strikk!
Mønsteret dukket opp i Ravelery en gang i november og kom med en gang både på to do liste og innkjøpt mønster.Det er klart jeg må ha en slik sauelue jeg som er sauebonde!
Linken for de som har muligheten å komme inn på Ravelry finner du HER.
Lærte også en helt ny teknikk for felling Centred Double Decrease
som betyr ta to masker av pinnen som du skulle strikke,
strikk en maske, trekk de to maskene over den ene.
Dermed ble toppen som en egen liten selburose pga fellingsmønsteret!
Jeg har brukt litt garn fra Rauma finull , litt fra Tinesull fra Riga , litt fra P2 garn.
Etter ferdig strikka ble den ganske vid.
 Løsningen ble en lett toving i maskina på 40 grader.
Må innrøme jeg ba noen ekstra strofer til høgere maktere på at dette måtte gå bra.
Hadde blitt veldig lei mæ hvis denne lua hadde kommet ut som dukkelue.. 
Alle mulig modeller i heimen har fått prøve lua
og har skjønt de skal skryte uhemma av mor i huset for produktet.
. Det var en liten konsentrasjonsøving i følge denne oppskriften i alle sine fargeskifter.
Neste gang ( for det kan faktisk bli en neste gang med denne lua)
 skal jeg ha litt mindre fargeskifte,
spesielt rundt det flotte Værhode på toppen av lua ,
slik at den kommer bedre fram.
Garnslanking ble på den lille sum av 66 gram,
 i forhold til strikketid skulle det vært bonusgram på dette prosjektet!
Ha en GOD TORSDAG .
Her med et avslørende databilde av lille prinsen
som i kveld har tatt seg fri fra fjøsarbeid!

9 kommentarer:

  1. Stilig lue :)
    Og jammen godt at prinsen får litt fri også ;)
    thi-hi - eg har ein mistanke om at han ikkje
    har noko imot jobben han må gjere ;)

    Klem

    SvarSlett
  2. Den lua er bare sååå kul, og passet jo perfekt til deg/dere som driver med sau. Liker fargene du har brukt :D

    SvarSlett
  3. Så utrolig tøff!
    Og jeg las forige innlegget,
    det så ikke akkurat ut som prinsen hadde noe i mot barnearbeidet.
    Men bare arbeid og ingen lek... godt med litt fri også;)

    Håper dere har det fint og at morgendagen blir god,
    (13. eller ikke;)
    klem
    Hanne

    SvarSlett
  4. Herlig lue. Du har vært SÅÅÅÅÅ flink!
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Heisann og takk for hilsen.
    Har kost meg her inne hos deg.

    SvarSlett
  6. Stilig lue. Skjønner at det har vært litt av en jobb :-)

    SvarSlett
  7. Knallstilig! nervepirrende med kryming...godt det gikk bra!

    SvarSlett
  8. Hilde Aak Reffhaug14. april 2012 kl. 15:59

    Koser meg med å lese om livet ditt på gården.

    SvarSlett
  9. Finfin lue! flotte farger. Du kler den aller best, så behold den selv, du! (0:

    SvarSlett