mandag 2. april 2012

Snørapport fra Frøyavidda

 Lørdag fregnebilde i solskinn, mandag fregner i snøstorm.
 Vi er ikke lei oss om snøen daler ned. Endelig SNØ.
Det er jo faktisk påske og jeg har hørt at mange nordmenn da
 absolutt skal ha snø under sine ben.
 I år ordnet vi det slik at vi gjorde om kystpåske
 til fjellviddepåske på under et døgn.
 Her har dere høyfjellshytta på Frøyaviddene.
Vi har akkurat klart å gravd oss ut av hovedinngangen.
 Vi holder nå på å måke oss frem til vedskjul og hytte
 På veien frem MÅ vi lage et par 100 snøengler
 Og de største guttaboys holder nå på å igjenåpne fartsåren ned mot bebyggelsen.
Vi er nemlig innsnødd fordi brøytemannen vår ligger
dypt under dyna i influensa med 39 -40 i feber.
Vi klarer oss likevell bra, fortsatt mat i fryser, kjøpeskap og andre skap.
Sauene i fjøset tar de eldste gutta seg av.
Mannen kjørte heldigvis inn masse for lørdagskvelden.
Jeg sitter inne og koser meg med blant annet egen påskekalender.
Ikke en med TRE.
Underenært siden jeg ikke hadde julekalender julen 2011
så jeg tar igjen litt ekstra denne påsken.
Og hvilken glede er det ikke å åpne disse gavene med
 nydelig garn, påskepynt, boka strikkesirkelen som jeg ikke har lest og oppskrifter.
 Disse gavene er fra Soline og Strikkesnuppa fra påskekalenderbytte i hobbyboden.
Den tredje er fra ELLEN og de skattene skal jeg vise frem  i morgen.
I mens synger vi det snør det snør tiddelbom!

6 kommentarer:

  1. Koselige bilder, men må si jeg eg glad jeg bor her jeg bor. Uten snø og med masse sol:)
    Godt du har de flotte påskekalenderene å kose deg med:)
    Ha en fortsatt fin Påske:)

    SvarSlett
  2. Wow, for et vær :) Deilig med påske inne da, ja..
    Må bare huske å takke så masse for premien fra Mali på kvinnedagen! Fantastisk flott og koselig :)

    SvarSlett
  3. Er det ikke herlig vel:)
    Vi ble også jublende glade når vi så at snøen faktisk la seg.
    Og så fortsatte det å snø og vi frydet oss:)

    Håper dere får fine dager,
    jeg har to dager igjen på jobb og så er det ferie for meg også:)
    God klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  4. Hehe, vi nøt sola i går, og i dag greide vi å tyne godværet så lenge at vi rakk å spise lunsj ute. Ikke verst nord for polarsirkelen. Jeg er egentlig glad for dårlig værmelding i morra. Da får jeg satt i gang malearbeidet på den siste veggen på kjøkkenet.

    God påske!

    SvarSlett
  5. God bedring til mannen. Kjipt å være syk i påska. Jeg har fått urinveisinfeksjon. Svineri! Fikk antagelig jorddunst sist lørdag da jeg satt ute ei stund :D
    Kos deg med kalender. Jeg koser meg med min.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  6. Ojda, det var mye snø. Bra dere tar det med godt humør, og det er jo perfekt for påskeferie da. Kos dere masse, med både pakker og annet. :)

    SvarSlett