lørdag 14. april 2012

Visst er våren kommet!!

 Mor i huset har vært påloppis i dag. 
Jeg er nu klar for SOLsesongen med nyinnkjøpt hatt og hærlig retro strandmatte.
 Solbrillene er et funn fra tidligere loppemarked og passer utmerket til dette antrekket!
 På veien rundt hele Frøya står gule hestehover i flokk og rad.
1000 vis som lyser opp i vårsolen.
Det er lenge siden hestehoven startet blomstringen på Frøya,
men nå er de på sitt meste og beste der de har farga hele øyas grøftekant gule.
I går kom en flokk grågås på besøk uten for stuevinduet.
Og i labbelestan styrte jeg ut og fikk tatt bilde av dette vårtegnet,
som ikke alle bønder er like glad for.
Dette gjelder ikke for Bondeortinologmannen og vårkonen her i huset.
Vi hilser grågåsa hjertlig velkommen rundt husene våre!

Jovist er våren kommet og jeg nyter det i all sin prakt.
Har du tid ;kos deg med søskene Bremnes nydelig Grågåsa

10 kommentarer:

  1. For en stilig modell, som kan starte våren i ett slikt antrekk.....

    SvarSlett
  2. Så flott du er!
    Grågåsa kan virkelig trampe ned markene, men akk så flotte de er også. På øya der jeg vokste opp, var det aldri grågås da. Men de siste 5-6 årene har de virkelig kommet.

    SvarSlett
  3. So flotte loppefunn, då!
    Riktig stilig......
    Her er det heilt slutt på loppemarked, grunnen er truleg at bruktbutikken i bygda har annonse i avisa "heile tida", og dei hentar gratis. Då vert det til at folk kvittar seg med det brukte etter kvart. Rundt Bergen er det masse, men det er trass alt minst ein time å køyre......(og ikkje alltid so lett å finne fram, innbiller eg meg.)
    God sundag i vente!

    SvarSlett
  4. Den hatten var jo bare helt knall! :)
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. For et morsomt retro-bilde! Fine funn.
    Klem, PiPa

    SvarSlett
  6. Herlig det bildet av deg, Brit!

    SvarSlett
  7. Herlige bilder og hatten din var tøff.

    SvarSlett
  8. Hei Brit. Jeg er ei jente fra frøya som har vært fast leser av bloggen din ei stund. Jeg synes du har en fantastisk fin blogg. Den fine måten du skriver om små hverdagsgleder på, er noe som virkelig gleder meg å lese. Du har til og med inspirert meg til å begynne å strikke. Både mamma og samboer fikk helt hakeslepp av at jeg hadde begynt med det. Håper du fortsetter med den fine inspirerende bloggen din.
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jeanette. Tusen takk for fine ord. Håper du er innom å leser svaret jeg skriver til deg og ikke minst veldig LYKKE til med strikkinga.Setter veldig stor pris på at jeg har inspirert noen med å komme i gang med strikking som jeg selv er utrolig glad for å holde på med:)

      Slett
  9. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. :)
    Det fargeriket teppet jeg har heklet med pt2 er heklet med enkelt tråd.

    SvarSlett