torsdag 12. april 2012

Barnearbeid på en bondegård!

 Når man snart er 7 år er det på tide ANSVAR.
 Det er en ting å mate små yndige kopplam,
men det trengs adskillige mere muskelmasse når MØDREAVDELINGEN krever sitt!!
 Lesse silohøy med høygaffel kan sammelignes
med snømåking av hardstappa snø.
(sånn ca 200 kalorier forbrent på en halvtime etter gammel GreteRoede trimtabell)
Bondepappa`n viser sin sønn
hvordan det virkelig skal gjøres.
Etter intens høy lemping er det rask springmarsj
for å fordele dagens måltid til hver og en sauemamma og pappaer.
Tjo og hei fjøsarbeid er GØY synes Odelsprinsen.
Er vi helt feilslått i vårt barnearbeidansvar-
 skal arbeid være GØY????

6 kommentarer:

  1. Å, så heldig denne pjokkener som får leve midt i dyreverdenen på denne måten!! Sunn oppvekst.

    SvarSlett
  2. Så flotte bilete.
    Klart barnearbeid skal vere gøy. Tenkt så flott oppvekst han får, som får oppleve kosen med dyr kvar dag.

    Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  3. Herlige bilder og heldig gutt som får delta i fjøset lærerikt og koselig på samme tid det.

    SvarSlett
  4. Herlig gårdsliv :)
    På lørdag blir det loppis. Jippi! :)
    Ang. symaskina di. Jeg kan komme en lørdag med symaskina mi og så kan vi ha syverksted. Og avslutte med rødvin. God ide?
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Fin tid i sauefjøset nå :) Heldig som får vokse opp på gard, det er jeg glad jeg fikk oppleve og!! Må igjen takke for den fine påskekalenderen!! Likte absolutt alle gavene :) I dag kan du se noe på bloggen min som jeg lagde av den ene tingen :) Ha ei fortsatt god helg! KLEM.

    SvarSlett