onsdag 25. januar 2012

Evighetsskjerf = effektiv garnslankekur!!

 Dette er hva man kan kalle effektiv garnslanking.
Slik skulle alle slankekurer ha vært,
250 gram forsvant på 4 timer med lat strikking 
der  krimserien Broen var underholdningbidrag på en dag formen var elendig.
 Når pinnene er størrelse STAUR går det jo unna. ( staur her = pinnestørrelse 12)
 For ikke å belaste kroppen for mye med STORE strikkebevegelser ,
startet jeg opp med votter med pinner 2,5 samtidig.
Rene synåler i sammenligning.
 Det var datteren i huset som inspirerte meg i å gå igang med evighetsskjerfet.
 Isteden for å kjøpe skjerf ville hun strikket et.
Fornuftig???
Kanskje ikke når man akkurat nå kan få slike akrylskjerf
 kjøpt til halv pris av halv pris på kjeder som H&M, Cubus, Lindex og Kapp Ahl.
MEN strikkemamman synes det var en strålende ide.
 Med strikkelager på ca 50 kg skulle man jo tro hun kunne finne garn,!! 
NIX og NEI- hadde ikke rette fargen.
JEG kjøper IKKE inn garn nå så det måtte hun pent kjøpe selv
Jeg SKAL IKKE ha restene en gang!!
 Så nå er dattera mi i ferd med å få sitt eget garnlager
og det skal hun få med seg når hun flytter ut, be sure!!!
Hun valgte Drops Andes garn, deilig mykt og som jeg ikke har prøvd.
Oppskrifta fant vi hos Pickles.
Mor og datter med hvert sitt evighetsskjerf.
Mitt er strikket fra garnlageret med
5 nøster av Viking Naturgarn = 250 gram
 BORTE VEKK!!!
Greitt å vite man kan strikke et par slike mot slutten av året
 skulle man mangle noen kg fra oppsatt mål på 15 kg GARN NED.
 Har man ikke så tykk type garn kan man sikkert
 bruke to eller tre tråd fra tynner garnsortemang.)

5 kommentarer:

  1. ååå for noen flotte halser! De ser skikkelig deilige ut og varmer nok bra vil jeg tro :)
    -0g så mye artigere med noe man har strikka selv istede for kjøpt, dessuten så utrolig mye bedre enn akryl! :D

    SvarSlett
  2. Det var effektiv garnslanking :-)
    Fine ble de også!!

    SvarSlett
  3. Effektiviteten selv du ja ;)
    Kanskje det blir brøytestikker du strikker med neste gang??
    Klæm

    SvarSlett
  4. Flotte skjerf dere har strikket dere!
    Så store pinner har jeg aldri prøvd å strikke med : )

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte halser/sjal ☼

    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett