torsdag 12. januar 2012

Oppstart av adventskalender !!

 Til førjulsgave til meg selv kjøpte jeg Arne og Carlos sin julekuleadvendtskalender.
Må ha vært i DET veldige OPPTIMISTISKE slaget den dagen i november
med å tro at jeg hadde tid til å strikke 24 slike kuler hver dag i desember!!!!!
For resultatet ble null,Zero, ingen kuler
ble en  gang startet på til å kunne pryde juletreet i Nerklubben jul 2012.


 Derfor starter jeg med advendtskalenderen i januar og
 bruker den som årsadvendtskalender med 2 stk kuler pr måned.
Da har jeg24 kuler som skal få pryde et furutre i gamlestua mi.
Det blir så bra tenker jeg!:)
Kulene blir strikket av heile/falk/daletta/freestyle rester jeg har liggende.
På denne kula av falk rester gikk det 21 gram. og
 et raskt regnestykke med gjennomsnitt vekt på 20g
 blir det nå en mulighet å få bort 480gram,
 nesten en halv kilo garn slanket bort bare på julekuler!!
Tjo hoi og  avsynging av Jingels bells i ren lykke.
(Så håper jeg kommentarfeltet nå fungerer som det skal ,
at dere kan kommentere i vei uten av det må avkrevet en kode fra dere.)

7 kommentarer:

  1. Kjempelurt. Vurderer å hive meg på tilsvarende.
    Har ikke den kalenderen, men har jo boka (som jeg har strikket NULL kuler fra)...

    SvarSlett
  2. Eg hadde nok mest same tanke då eg kjøpte min kalender, dog eg trudde nok eg iallefall skulle klara 12 av 24...
    Men deet er sikkert mykje meir reellt å strikka 2 kuler pr mnd fram mot neste jul ;o)

    SvarSlett
  3. Så smart! To kuler i månaden er jo mykje meir overkommeleg enn 24 på ein månad.

    SvarSlett
  4. Så smart;)
    Kanskje vi er flere som kan "henge" oss med på den!!

    Fortsatt fin torsdag;D

    SvarSlett
  5. Hehe, jeg hadde 18 kuler (fra boka) ferdig FØR 1.desember, men det ble ingen adventskalender av kulene for det. Men idag har jeg i hvert fall tatt bilde av dem til det neste julekortet :o)

    SvarSlett
  6. Ohhh så smart. Nå har jeg verken boken eller kalenderen. Men høres mye mer overkommelig ut enn 24 på 24 dager. Garnslanking er i allefall begynt her i huset (ikke at gubben har noe tru på at det kommer til å bli mindre da) Så kanskje det kommer til å bli en eller flere kuler strikket her i huset og :)
    Ha en hærlig torsdag
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  7. Det tror jeg nok er en smart måte å bruke kalenderen på! Det minnet meg på at jeg har tenkt å strikke den kalenderen med små votter på samme måten. Hadde egentlig tenkt det i fjor også, men fikk aldri somlet meg til å kjøpe mønsteret. Nå sto det i Familien før jul så nå har jeg ingen unnskyldning :) Ønsker deg en riktig god helg!

    SvarSlett