fredag 6. januar 2012

Pinner både her og der

 Her i Nerklubbens Noas ark har vi selvfølgeli.g en ansamling pinnedyr.
Underlige skapninger som faktisk ser ut som pinner med små ben på.
 Vi tar de ikke ut sånn til daglig for kos og kjærling,
men de er artig å studere i akvariumet de bor i.
 I dag fikk lille Pinnelinn vandre på bord resturangen
 for et enkelt lite sitronmelisse blad.
 Disse dyrene er utrolig lett å tilfredstille.
De lever i et gammelt akvarium i blant trær,jord, og bark ,
 Om sommeren lever de av bringebærblad og vinteren sitronmelisse.
Noen ganger ser det helt dødt ut der nede og plutselig yrer det av liv igjen.
Vårt pinnedyr akvarium er omtrent 4 år og vi har gjort OMTRENT INGENTING ,
  pinnedyrfarmen lever og ånder helt sitt eget liv.
 Andre pinner som har levd helt sitt eget liv de siste årene er mine strikkepinner.
De har også formert seg på merkeligvis i løpet av de siste strikkeårene.
 Etter garnvaretelling og sortering var det på sin plass
 å få kontroll over disse pinnene også!!
Så i kveld har vi sorter, sjekket med pinnemåler både store og små
Pinnene er nå blitt  plassert i sine egne pinnestørrelsehjem.
 LYKKE for et STRIKKEMENNESKE som meg.
 Det hjelper på å kunne finne rett pinne når
strikkekreativiteten strøymer på!

12 kommentarer:

  1. Kanskje på tide at mine pinner også får et (alders)hjem? Spesielt siden Knit Pros pinner er alt for fristende til at jeg kan la de henge ensomme og forlatte i butikken :-)

    SvarSlett
  2. Sikkert lurt å få sortert strikkepinnane - her ligg dei hulter til bulter og eg har ikkje kontroll på dei ;)

    Pinnedyra var kule! Har du mange eller? Kanskje vanskelige å telle ;)

    Ha ei fin helg!

    Klem frå Sissel Astrid

    SvarSlett
  3. Så hyggelig å se at det er liv i pinnedyr akvariet enda :-)
    Veldig glad for at jeg tok med de første til Nerklubben i 2008 :-)
    Ha en super helg.
    Klem Anja :-)

    SvarSlett
  4. Ja Anja, det er super duper liv i dem enda:) Vi er evig takknemlig til deg som brakte disse små inn til oss:)

    SvarSlett
  5. Hehehe, jeg har aldri skjønt at noen gidder å ha sånne pinnedyr jeg ;)
    De andre pinnene derimot, de ser jeg nytten av :)
    Håper dere får ei fin helg, og at garnmengden krymper ;)

    SvarSlett
  6. Gutane mine kom heim med eit pinnedyr for nokre år sidan; ein pitteliten skapning. Men guriland det var moro å sjå korleis det vaks og korleis det kunne 'dansa'...
    Pinnetips om å samla størrelser i merka skuffer var slettes ikkje dumt... Det er rart korleis strikkepinnar kan formeira seg...

    SvarSlett
  7. Fantastisk strikkepinnelagringsopplegg!! Trenger ikke å kjøpe pinner på en stund du ;)
    KLæm

    SvarSlett
  8. Så flott pinnesystem. Jeg har planer om å sy meg rundpinne-etui. Men jeg har så mange planer....
    Ellen :)

    SvarSlett
  9. Så bra pinnesystem, satt akuratt å tenkte på da, rart at ein altid trenge nye pinna når ein skal starta på ett nytt prosjekt. No har eg ikkje så mange pinnar som deg, men har begynt å få noken etterkvar, men aldri har eg dei rette;) Eg har mine i pinneetui og "bag" som eg fekk i innmelding i hobbybokklubben, sammen med trepinna. Fungere bra, med min mengde:) God helg!

    SvarSlett
  10. Så artig med pinnedyrakvarium, det har jeg aldri hørt om før! Men den andre typen pinne "akvarium" du hadde der virket mer kjent. Mine "pinnedyr" av den typen har dessuten en evne til å lure seg unna og gjemme seg mellom garnnøster og i kurver både her og der. Jeg har jo opptil fler strikkepinne etuier, men der vil de jo ikke være. Kan det skyldes at eieren ikke legger dem på plass etter bruk ? Jeg må nok få mer kustus på pinnene mine :)

    SvarSlett
  11. Smart ryddesystem som rommer mange pinner. Lurt!

    Og pinnedyr er artige vesener! Som heldigvis ikke trenger å sorteres. Ja, om man ikke vil ha for mange av dem, da! (o:

    SvarSlett
  12. Det var da et smart pinneoppbevaringssystem! Har også veldig mange av dem...

    SvarSlett