mandag 2. januar 2012

Votter til en voksen kar og vareopptelling

 Vi avsluttet 2011 med et par tova votter som skulle være til en
 voksen kar men ble til en liten prins.
Og starter 2012 med et par tova votter.
Denne gangen lykkes en bedre med størrelse til rett kar.
Strikket i fritidsgarn brukt 127 gram.
Oppskriften er utgangspunktet fra Nøstebarn sin bok.
I dag er det den
STORE GARNVAREOPPTELLINGEN.
Greitt å vite hvordan det står til både med mengde og typer
før vi starter for fult med nye strikkeprosjekter i 2012.
 Jeg er med DUGG alongen på strikkeforumet uformelt som oversett betyr
De Uformelles Garnlagers Greie!!
Her skal vi prøve å slanke ned våre gedigne garnlager.
 OG det må sies jeg er nok mye flinkere til å slanke bort kroppskilo enn garnkiloer.
Har en tendens til å komme mer inn enn ut av garn her i heimen.....
MEN konkuranseinstinktet er STORT så vi går på en krum hals.
127 gram er jo allerede forsvunnet-
og det er jo en GOD START!!!

10 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg og dine. Fordelen med dette er jo at det kan bli mange fine plagg og strikkeprosjekt av alt dette i 2012

    SvarSlett
  2. Lykke til med forsettene. Har kost meg mye med de flotte bildene dine:o)
    Beste ønsker for det nye året.

    SvarSlett
  3. Godt nytt år, kjære Brit! Herlig emd en sånn fin feiring ute! Synes, det var veldig koselig. Selv er jeg også opptatt av votter produksjonen :)
    Klem, PillePalle

    SvarSlett
  4. Godt Nyttår!
    Det er vel flere som skulle ha vært med på den der garnslankinga.. jeg tenker jo hele tiden at jeg skal bruke det garnet jeg har, og jeg gjør jo også det. Men så kommer jeg jo til stadighet over noe jeg bare må kjøpe. Sater på at 2012 blir et flott år uansett jeg :)

    SvarSlett
  5. Ja, se der blei det riktig størrelse på vottene.
    Tror ikke du har nubbsjangs til å kvitte deg noe særlig med det lageret der. Blir vel heller større, tenker jeg. :D
    Tenker du får arrangere noen garn-giborter, jeg.
    Ellen :)

    SvarSlett
  6. Flotte votter, og masse flott garn som skal slankes bort :)

    SvarSlett
  7. Kjempefine votter og mye herlig garn du kan få strikket opp i 2012

    SvarSlett
  8. Godt Nytt år til deg dine og lykke til å alongen. Jeg tror ikke jeg har lyst til å sjekke garnstatus helt enda. Kvittet meg med 4 bæreposer garn før jul til en skoleklasse som ble veldig glade, men det er jammen en del igjen ;)

    Satser på lite garnkjøp og mye produksjon så er jeg kanskje motivert til å telle til neste år ;)

    Ønsker deg et kreativt og flott år!

    SvarSlett
  9. Flotte votter! Men jeg syntes du skulle skrevet hvor mye garn du hadde igjen etter slankingen på 127 gram :P

    Regner med det blir mange flotte plagg av "restene" også :)

    SvarSlett