fredag 27. januar 2012

Fredags oppfreshing i hyllene

Litt oppshining på en fredag gjør seg for kropp og sjel:)
Trivsel å  fylle opp hyllene med all loppegodisene
 man har funnet de siste årene av kopper og kar.
Kongleserviset  av Per Spook er faktisk funnet på ulike loppis i løpet av de siste årene,
en kopp og et fat der er plutselig blitt til 5 kopper og 6 asjetter
og det for en meget billige penger, 5 kr koppen:)
En Pip kopp har kommet i sortemanget som egen gave til meg.
Det er utrolig søte- kanskje det bør komme en rosa en til sommeren??
 Sjekk også mønster termokoppene øverst.
 En perfekt julegave til meg fra min gode venninde Marie:)
Tallerken hylla fikk også en forandring.
Vi venter på våren og pynter derfor med sauer og lam.
Endelig fikk jeg også fram mine kunsttallerkener
 laget av vår lokale keramiker Brynhild Vavik.
 Fikk de i bryllupsgave og har hatt de alt for langt unna synlige breddegrader.
De er jo absolutt verd å gjøre synlig
Her er Brynhild i full virksomhet på verkstedet sitt.
Bildet er tatt i 2007 og hentet fra Gogle.
Dessverre er hun ikke så aktiv lenge,
 jeg har heldigvis sikret meg mange skatter
gjennom mitt kjennskap til henne gjennom 24 år på Frøya:)
GOD HELG TIL DERE ALLE
 I morgen blir det en liten tur til Orkanger sammen med koret
 for å tralle noen toner for dirigenter og ledere i trøndelagen:)

8 kommentarer:

  1. Så mykje fint! Og det er mest utruleg, om ein er tålmodig nok, kor mykje det går an å finna på loppemarkeder og gjenbruk...
    Misunnar deg verkeleg PIP-koppen - mest så eg håpar eg har ei veninde som vil gje meg ein slik òg ;o)
    Ønskjer dykk ei flott helg!
    Siri

    SvarSlett
  2. Der var det mykje fint - må seie at dei superstilige termokoppane med strikkemønster fanga blikket mitt med ein gang ;) Og det eine vesle lammet...jammen skal det bli deilig med vår - og sydentur, i sommarferien skal vi faktisk på tur til Uttian ;)

    Ha ei super helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Alt det fine du har!! Koselige hyller. Kanskje jeg skulle freshe opp min egen tallerkenhylle ;)
    Klæm

    SvarSlett
  4. Man bliver i rigtig godt humør af dine hylder. Mange tak for kigget :)

    SvarSlett
  5. Fine ting og små skatter må jo vises fram, så da er det supert å kunne bytte litt på "utstillingen". Loppemarked er gøy, kjempeartig å gå på jakt etter godbitene.

    God helg til deg og dine. :)

    SvarSlett
  6. Så herlig å bytte ut litt! Det hjelper i hverdagen. Artigere å vaske over hyllene også, da - når man tydelig ser resultatet.

    Jeg digger den lys blå fargen på koppene. Blir fint når det kommer litt mer sollys gjennom vinduene i februar :-)

    Fortsatt god helg til deg!!

    SvarSlett
  7. Blått er flott og min farge, så i dette innlegger liker jeg det meste...hilsen en annen loppelus....

    SvarSlett
  8. Så mye fint!

    Ha en flott uke!

    SvarSlett