onsdag 4. januar 2012

Nyttårsbekjennesle : LAGT PÅ KILOER!!

Joda jeg har nok lagt på meg noen julekiloer selv også, men langt fra så mange kiloer som jeg har lagt på i GARN i løpet av de siste to årene... I 2010 hadde jeg 43,882 kg ved start, 2010 strikket jeg bort 5,874 kg og i år kom summen opp i 5,107. Etter et raskt regnestykket skulle det bli strikket vekk 10, 981 kg på to år og garnlageret mitt skulle ha vært på 32, 901 kg
MEN NEI DET ER DET EI..
 Etter vareopptelling var summen på garn pr 01.01.2012 :
50 kilo
( 50,033 for helt nøyaktig)
Det betyr at jeg har snikinntatt 17,132 kg garn inn i heimen !!!!!!!!!
og lagt på ca 6 garn kilo siden 1 januar 2010....
Å ha vareopptelling har likevell vært hærlig.
Badet hele stor stua i alt det vidunderlige garnet
 og egentlig skulle jeg hatt det liggende utover HELE TIDEN!!!
Da får jeg MANGE gode ideer på nye prosjekter.
 MEN når jeg finner slikt garn blir jeg selv jeg noget betenkt over hva i all verden kan jeg bruke dette til. Tynt heklegarn har jeg absolutt ikke bruk for og det knittrende boulegarnet kan man jo nesten få utslett av bare å SE PÅ!!
Må bemerke at dette har jeg ikke kjøpt men fått og arvet!!
 Med et sett pinner tryller man det likevell fram til en
 SOLGUL GLAD VÅRGRYTEKLUT:):)
Slanket bort 68 gram bare i vareopptellingspausa med denne grytekluten.
 Snart er det sommer snart blir det sol
og Brit må strikke strikke strikke masse i løpet av 2012.
Mål: 15 kg ned!!!
( Må da kunne klare det når man selv har gått ned 40 kg på et år...)
 Siden dette er det store tallinnlegget betyr det 41 gram pr dag
 og da er jeg faktisk i RUTE:)

9 kommentarer:

  1. Oi, må berre sei: Du imponerer!
    At du tek fram alt garnet, veg det og held rekneskap med kor mykje du brukar.....heilt utruleg.
    Men heilt sikkert lurt, for å ha kontroll over kva du har......er nok fleire som burde gjort det same .......men ikkje no:)

    SvarSlett
  2. Du har jo bare halvparten så stort garnlager som meg jo!!! Så ingen fare ennå. Vel jeg har også store planer om å slanke mitt. Så flink du er til å finne på noe å bruke garnet til, har ikke så god fantasi jeg.

    SvarSlett
  3. Hehe, jeg har også masse tynt heklegarn. Riktignok bruker jeg mye av det, men ikke i fargene lakserosa og okergult. Har ikke hjerte til å kaste det heller, ettersom det er garn jeg arvet av min farmor.

    Jeg har som mål å ikke kjøpe garn i hele januar i hvert fall. Har noen ideer om å lage pulsvarmere av alt babybarnet som er kjøpt på billigsalg, og så får vi se om det blir en epla-butikk av det etter hvert.

    SvarSlett
  4. Lykke til. Jeg heier på deg.
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Og du får bare si fra om du ønsker påfyll i garnlageret med div nøster gammelrosa heklegarn på digre spoler....
    Så flik som du er med slankinga på både den ene og den andre måten greier du det sikkert - jeg skal følge med og heie på deg.

    SvarSlett
  6. Hei;)
    Det var litt av et lager!! Skal bli moro å se alle kreasjonene du lager av dette. Men, hva gjør du om du mangler litt av et garn? Kjøper du nytt for å bli ferdig eller bruker du noe annet?

    Ha en fin torsdag;)

    SvarSlett
  7. Litt av en garn mengde du har,selv har jeg ikke vært modig nok til å ta varetelling.Lykke til med slankingen

    SvarSlett
  8. Jeg gjør som museene: Har litt på utstilling (dvs i strikkekorgene) og mest i fjernmagasinet (dvs i sekker på kvisten).
    Tror rett og slett ikke jeg har nerver til å samle alt og veie det.
    Lykke til med strikkeåret 2012!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  9. Så flink du er som har vareopptelling. Jeg har mye garn, men jeg orker ikke telle antall kilo. Skulle gjerne fått noen kasser og IKEA-dekkposer færre.
    Takk for kommentar ang sitteunderlag. Rutene varierer en del i størrelse. De minste var 22 m, de største husker jeg ikke.

    SvarSlett