lørdag 14. januar 2012

Have a nice cup of tea og lørdagsheklekos

 Til Jul fikk jeg denne SØTE Babuska tedypper.
OG jeg fant den KULE ubåt tedypper i London  
som selvfølgelig må være den Yellow Submarine.
Eller te dypper ??
 Hva heter disse dingsene engentlig.
I alla fall så synes jeg de er morsomme og
 plutselig har jeg fått det for meg at slikeanderledes " tedyppere"
 eller hva de nå heter
 DET skal jeg JAKTE på og SAMLE på framover.
 Fine små souvenirer å ta med i hjem
 Te`en drikker jeg av denne nydelige Lotte koppen fra Figjo.
 En kopp jeg kjøpte for 2 kroner på loppemarked og som jeg er GLAD i :)
Det er et bittelite skår på en siden , men det gir den bare sjel.
Jeg jakter fortsatt på dette designet ,
men det må vel regnes som LYKKEKUPP om jeg finner noe slikt igjen....
I dag har jeg dratt en UFO fra frem fra glemselen.
 Et hekla bestemorteppe som skal bli til et dukketeppe, tror ikke jeg har garn til mer.
Hekler fra noen hesper bomullsgarn arvet fra mor til en venn.
 Garnet heter ROMA og minner meg mest om dagens PARIS fra garnstudio,
 men jeg har aldri hørt om garntypen , kanskje noen andre har hørt om det??
Nå er jeg klar for lørdagskveld  med  TE og HEKLEKROKEN:)
Mangler en fortsatt en 8 -10 ruter igjen trur eg:)
GOD LAURDAGSKVELD TIL DÅKK ALLE DER UTE I VERDEN.) 

5 kommentarer:

  1. Ja noe skal man samle på....he he:)
    Søte tedyppere - har ikke hørt det navnet før jeg.
    Likte veldig godt den babuskaen.
    Koselig med favorittkopp, spesielt gøy når man får den for to kroner:)
    Ser ut til å bli ett fint teppe.
    Kos deg med te og heklekroken:)

    SvarSlett
  2. Fin blogg :)

    Takk for titten, kommer gjerne tilbake :)

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner vanligvis tedypperne dine, som "Teklyper" helt enkelt - men tedypper høres nesten finere ut, syns jeg. Tekoppen din var i allefall utrolig fin. Herlig mønster og farge.

    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  4. Jeg kaller det teball, men tedypper høres jo mye koseligere ut :)

    SvarSlett
  5. Å, heldige du! Så mange fine ting.
    Fin søndagkveld til deg!
    Klem, PillePalle

    SvarSlett