søndag 22. januar 2012

Lille Nusse er så pen med de nye klærne.)


Gamle dukken Nusse på ca 40 år måtte trå til som modell i dag
i anledning mors garnslanking med dukkeklærprosjektet.
Det skal finnes babyborn i heimen også, men hvor de har gjemt seg det aner jeg ikke.
 Mulig de to døtrene i huset har de godt skult i sine klesskap 
hvor de kanskje drar den fram i ny og ne og husker på barndommen???
Jeg har jo en av mine godt til gjengelige hele tiden!!
 Lille Nusse som jeg fikk med tante Molla en jul tidlig på 70 tallet:)
Den er fortsatt verken gjemt eller glemt:)
Lille Nusse her kledd i lekre skibukser med matchende poncho og lue.

Til after skiing kan hun lett skifte til sidskjørt og ta en kopp te i baren.
( dukker drikker sikkert ikke øl?? )
Dukkeprosjektet består av å fylle denne kofferten kjøpt på Sister Green
med de vakreste strikketøy for en babyborn dukke i løpet av året.
Kanskje blir den gitt til en godt formål ,
kanskje blir det giwe away
eller kanskje kan man gjøre de to tingene sammen??
Det er i hvert fall et godt prosjekt med å få minket garnlagret.
 Siden januar heter JUMBO JANUAR på Dugg forumet i Uformelt
er disse strikket med Topp`t Tå garn med pinner 7.
 Og hele 218 gram er forsvunnet i dag:)
 De neste babyborn klærne blir mer i babyull med pinner maks 3 tenker jeg,

11 kommentarer:

  1. Kjempefin dukkesett, og kjempefin ide! Jeg er på samme kanal som deg om dagen: garnslanking de luxe!

    Mulig jeg hiver meg på noen dukkeklær etterhvert jeg også ja, men først og fremst går det i votter her :-)

    SvarSlett
  2. Så supert dukkesett :-) dårlig med slik strikking her i huset med tre gutta boys ;) ha ei fin veke! Klem

    SvarSlett
  3. Fint sett til fin dokke!
    Eg var inne på same tanken.....å ikkje kjøpe nytt garn, men prøve å få brukt litt av alt det "oppsamla".
    Men i går då eg var i Bergen "rauk det"....-20% på alt garn på Spar Kjøp....( det er der eg kjøper det meste av nissegarnet).
    Ha ei fine veke!

    SvarSlett
  4. Å, det var så søtt! Likte også bildet av søte Brit som barn. Gratulerer med dagen, kjære deg!
    Klemmer, PillePalle

    SvarSlett
  5. Flott dukkesett og kjempelur tanke om give-away eller veldedig formål =)

    SvarSlett
  6. Nydeleg strikkasett.

    Og den raude kofferten var jo bare knallskjønn. :)

    SvarSlett
  7. Herlig dukkesett! :) Godt å få slanket garnlageret.

    SvarSlett
  8. Flott sett! Du er flink med garnslankingen :)

    SvarSlett
  9. Så flotte dukkeklær. Sitter her og prøver å strikke litt selv. Ikke min sterkeste side, men øvelse gjør mester ( har jeg hvertfall hørt.)
    Ha en flott uke :)

    SvarSlett
  10. Flotte dukkeklær :) Og med pinne 7 går det jo som en røyk ;)
    Klæm

    SvarSlett
  11. Godt nytt år og Gratulerer med overstått bursdag!!
    Herlig bilde av deg som barn.
    Dukkesettet var kjempefint!

    SvarSlett