søndag 23. oktober 2011

Flaggermusinvadering!!!!!!

 Flaggermusene har innvadert vårt hjem.
Heldigvis er de ganske tamme:)
 Ideen fikk jeg gjennom bloggen skolelyst og
Øysteins you tube instruksjoner er veldig forklarende.
 Men her kommer en  liten instuksjonsbildeserie fra oss i Nerklubben.
Man tager et svart stykke tøy, kruller en dobbelside avis
og snurrer tøy rundt denne ballen.
Man fester to ståltråder rundt hver side-( lager en smellbong-bong).
Trekker en ståltråd gjennom magen på flaggermusen med nål og fester den på undersiden.
Tegner øyner på orangepapp/papir og hoggtenner på hvit papir  med rød farge rundt.
 Klipper ut to tøystykker til ører og limer de på , vi brukte limpistol lim.
 Det lønner seg sikkert  å ta en titt på you tube videoen også.)
 Her henger flokken i Nerklubben.
Noen forsvinner i løpet av dagen og skal være halloweenpynt i andre hjem
BØØØØØØ til deg:)

15 kommentarer:

  1. Superkule. 9-åringen ble hel frelst :-)

    SvarSlett
  2. Stilig!!

    Kjekt med litt tips før vi ska trø te å feire Haloween utpå det ytterste skjæret også.

    SvarSlett
  3. Hi, Brit!

    I sent postcard to you 16 / Aug/ 2011 and at the moment she didn't reach, a bit it is worrying me. Unless you forgot to register:) I am giving my No. of postcard: PL-258673. I am requesting information in this matter:)Yours blog is super, I am pleased that you have your passion and you are unwinding it:) I am greeting :D

    SvarSlett
  4. Dere har det jammen meg morsomt! Tipper ongene er i "fistel", kjmpeflotte lyslykter de hadde laget, flinke onger!
    Njut av søndagen!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  5. Tusen takk for strålende ideer! Spørs om ikke jeg og ungene må ta en økt sammen på hobbyrommet denne uka!

    SvarSlett
  6. så kule og det så jo helt overkommelig ut å lage de også

    SvarSlett
  7. Så utrolig kule! Hm, nå man skulle hatt et stofflager, men det har jeg i alle fall ikke. Mulig jeg må få kjøpt noe sort stoff, for disse vil falle i smak hos ungene!

    Takk for godt tips!

    SvarSlett
  8. Desse var skikkelig stilige!!

    SvarSlett
  9. De var da skikkelig festlige :)

    SvarSlett
  10. Så stilige:) Tar med meg litt inspirasjon til neste helg, og så får vi bare håpe at de ikke blir for skummel;-)

    Youtube er virkelig et fantastisk medie, alt man kan lære der! Jeg har lært meg å hekle bestemorsruter der, og jeg har lært meg å knyte slips! Og så er det ikke så verst å kunne se på korps og gardister heller da;-)

    Ha ei god uke, her ser det ut som at data-greierne ikke skaper alt for mye kluss heldigvis:)

    SvarSlett
  11. Kjempesøte flaggermus!
    Husker plutselig at Ulfern dro med en ekte vaiant inn i fjor en gang. Men disse er mer samarbeidsvillige;-D

    SvarSlett
  12. Selv om jeg ikke er så veldig begeistret for Haloween-feiringen må jeg jo innrømme at både disse flaggermusene og lyktene var veldig dekorative.

    SvarSlett
  13. Kjempe fine, ser ut som det blir en ordentlig Halloween happening hos deg:)

    SvarSlett