mandag 17. oktober 2011

Min datter kan noe ikke jeg kan : SY

 Vi har nettopp avsluttet noen gode høstferiedager her i heimen.
Mor har fått strikket og blogget masse,
 mens dattera har SYDD seg veske.
 Yepp, dette er en symaskin og den er faktisk min.
 Fått av min mor for 8 år siden fordi hun mente
 jeg måtte kunne sy opp gardiner og ordne bukser selv....
FUNGERER IKKE MOR.
Men nå slipper hun å ta med sin maskin når hun kommer  - hun får låne min:)
 DERIMOT
 har jeg fått en datter som bare
 KAN å SY
uten noen gang å ha
 LÆRT DET.
Jeg er er dypt imponert, ikke bare fordi jeg er MAMMA til dette barnet ,
 men fordi jeg synes det er helt utrolig at hun bare kan sette seg ved denne maskina
å trylle fram produkter.
Jeg har symaskinangst og ser på denne handling omtrent på lik linje med å holde en orm
 . som jeg også har angst for!!
 Hun kunne egentlig tenkt seg å sy en kjole,
 men mor synes det hørtes litt ambisiøst ut og foreslo veske som en ok start.
Tenkte da på noe enkelt , sy sammen og med hank.
 NEI DA jenta hadde egne planer , hun hadde sett ei veske på
 you tube hun synes var søt.
Dobbelt fora. Mor igjen imponert.
Og når jeg spør om hvor er oppskrifta, svarer hun : PÅ YOU TUBE.
 Altså hun syr veske etter introduksjon fra YOU TUBE.
Jeg har sagt det før , you tube er virkelig vårt nyttige hjelpemiddel til ALT.
 Linken til oppskriften  finner du HER
Fornøyd sydame
STOLT MAMMA!!
Og jeg regner med det kommer kjole snart..

15 kommentarer:

  1. Wow skal si hun er flink,forstår godt at du er imponert,Jeg har det litt slik jeg også,symaskinangst,men jobber med saken,det er så mye flott som man kan sy selv,.så det er bare å gå i gang.ha en flott kveld,klemmer hege

    SvarSlett
  2. Kjempefin veske må jeg si! Det er akkurat det samme her i huset også Brit, jeg har symaskinskrekk (jaja egentlig har æ skrekk for ALT handarbeid da), mens Marte har fått seg symaskin og tryller fram det ene lekre etter det andre. Og akkurat som Tale; ho finn d på YouTube:)
    Nina M.

    SvarSlett
  3. Så fin den veska ble! Hun er kjempeflink, jo!

    SvarSlett
  4. Hjertelig for koselig kommentar!
    Det skal man si, hun er ikke redd for å ta de store utfordringene først. Ungdommene er så flinke nå til dags, og veska ble rålekker den.
    "Tidlig krøkes, som god krok skal bli"
    vet du!
    Ei god ny uke ønskes deg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  5. Wow, nu ble æ imponert! Så flink ho e, og veska ble skikkelig sukkertøy for øyet! Måtte også innom linken å se :) Visste ikke at de fantes slike linker. Takk for tipset! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Skjønner godt at du er en stolt mamma ja :)

    Klem Karianne

    SvarSlett
  8. Så fin veske. Dere kan være stolte begge to. Jeg er litt irritert på meg selv, jeg klarte kunststykket å gå glipp av klalendertrekningen din i år. Neste år skal jeg få med meg det. Ønsker deg en flott uke.

    SvarSlett
  9. Forstår veldig godt at du er stolt, dattera er jo et unikum som syr så flott etter youtube! Veska ble jo knall fin!

    SvarSlett
  10. Oh my dear, simply loooooved this bag!!! So and so beautiful!!! Loved the fabrics, the bow, the color!!! Marvelous!!! Kisses, :D

    SvarSlett
  11. Wow!! Virkelig imponerende!! Så flink hun er, og SÅ fiiin veske det ble!:D
    Det virker som enkelte bare er født med en fantastisk symaskinegenskap altså, jeg er desverre heller ikke en av de- jeg har vel sikkert like ille symaskinangst som deg:P

    SvarSlett
  12. WOW! Så flink da! Den veska ble kjempefin.
    Jeg har fått mange fine stoff av Anne Marie som hun kjøpte til meg i Florida i sommer og skal også sy vesker.
    Ellen :)

    SvarSlett
  13. Så utrolig imponerende! YouTube har mye flott, så der har hun funnet stedet for opplæring. Selv er jeg ikke flink til å finne fram der, men går gjerne inn på andres linker.

    Takk for kommentar til blogginnlegg om boks og eske. Du kan egentlig godt bruke ferdige esker som utgangspunkt for å pynte. Hermetikkbokser, pringlesrør osv. Mange muligheter :)

    SvarSlett
  14. Åj, åj, åj!
    Så dyktig datter!!! Jeg er mektig imponert :-)

    SvarSlett