fredag 21. oktober 2011

Sjal i klarvær og en liten reklamesnutt:)

 Sjal etter oppskrift fra nøstebarn ferdig . Eller ferdig og ferdig fru blom.
I oppskriften står det at du skal bruke 100 gram eller mer.
Jeg brukte kun 70 gram og ser at det da ble litt for spist.
 Garnet er fra min store eske kjøpt på salgsboden på hobbyboden.
 Sjalet er strikket på pinner 6 og er enkelt og et raskt prosjekt.
I går var jeg innom nøstebarn sin blogg og der fant jeg oppskrift på tubeskjerf.
Det har jeg egentlig mer lyst på en dette sjalet...
MEN jeg har mer nøstebarn garn jeg , så det er vel bare å hive på noen masker
 Likevel fornøyd, det er lett å ha på deg , det varmer og matcher min tunika
 I mangel av fotograf eller modell fikk katta Tingeling gjøre jobben i dag.
 Hun virker sånn passe fornøyd med nytt sjal...
og så REKLAME.
På strikketreffet i Trøndelag 2009 ble jeg kjent med denne jenta her.
Og vi har fulgt hverandre via bloggene våre etter det.
Hun er en veldig kreativ sjel.
Kjent for sine artige tversoversløyfer som hun kom i finalen med i Håndlaga 2011.
Hun er en kløpper både på pinner og nål. I tilegg deler vi interessen for gjenbruk.
Ta deg en titt innom Ane og bli kjent med henne
 og er du heldig kan du til og med vinne kule armbåndsur:)

11 kommentarer:

  1. Flott sjal! Det varmar nok skikkeleg godt. Søt katt også. :-)Og nydeleg natur på det første biletet.

    SvarSlett
  2. Så flott sjal du har strikket.
    Kjempegøy at du ville by på settet hos Ellen:)
    Ha en strålende helg!!!

    SvarSlett
  3. Så deilig sjal!
    Stilig at det ble litt spissere enn vanlig =)

    Og søt katt! Veldig søt katt =)

    SvarSlett
  4. Dette sjalet har eg òg strikka nokre eksemplarer av; seinast i dukkestørrelse i dag. Trur nok det blir fleire snart, for dei eg har strikka forsvinn frå gåveskuffa nå før jul ;)

    SvarSlett
  5. Sjalet var nydelig det, og varmer sikkert godt. Så er det vel lett som en plett å strikke nytt?
    Ønsker deg ei god helg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. Fine bilder og tøff pus :D

    SvarSlett
  7. Sjalet var flott, jeg har vurdert å strikke et sånt jeg også.

    Men altså, jeg blir jo helt henført av bildene dine, du kan tro jeg lengter til vakre Frøya! Tror jeg må ta turen utover snart igjen!

    SvarSlett
  8. Så søt pusen ble med sjal :)
    Syns det ble litt kult når det ble så spist jeg. Har garn liggende til et sånt sjal jeg å.

    SvarSlett
  9. Jeg synes sjalet ble kjempefint! Selv har jeg dilla på å hekle englemaskesjal for tiden! I mohair. Deilig=) Litt utakknemlig pus du har synes jeg, som bare ble sånn passelig fornøyd med det nye sjalet sitt;) hehe...

    SvarSlett
  10. Nydelig sjal, og for en skjønn modell ;)

    SvarSlett
  11. Sjalet ser helt fantastisk deilig ut.
    Super pusemodell:-)

    SvarSlett