tirsdag 18. oktober 2011

Loppelykkeland

 9.oktober var det mi egen grend sin tur å ha loppemarked.
 Vi er mest kjent for å ha det største klesloppemarkedet i øya.
OG vi er også kjent for å ha kvalitet.
 Som ei dame sa : Dette er det eneste loppemarkedet det lukter
skyllemiddel av og ikke gammellukt!.
 Det var veldig hyggelig ROS å få.
 For vi bestreber virkelig på å holde høy kvalitet.
 Noe fikk bli med hjem ,
som de to søte gryteklutene, og figgjofatet med jente / høne
 måtte  bare ha.
"Krystallglass" samme type som jeg fikk som julegave fra første ordentlige kjærest i 1982.
Mimre, mimre.......
En liten dame og en fisk som sikkert får plass i en sesongutstilling enten i
kjøkkenhylle eller kjøkkenvidu

 Og dette søte sommerjordbærsettet.
 Jeg ELSKER jordbær

Så sant det er å oppdrive jordbær på øya så starter jeg dagen med en skål jorbær,
med enten andre bær eller eple eller kiwi eller annanas.
MEN ALLTID JORBÆR.

Vi fikk inn netto ca 21000. OG det er rekord- det har aldri vært så mye folk hos oss før.
Vi har loppemarked bare en dag og ikke møbler -
 derfor synes vi selv det er et knakende godt resulat -
og det kommer godt med til bygds grendahus:)
Er du med å arrangerer loppemarked ?

5 kommentarer:

  1. Der så det ut til å være mye fint.
    Mye gøyere å handle når det er rent og pent:)
    Den skåla med bær så forresten veldig fristende ut...

    SvarSlett
  2. For en koselig blogg du har. Det er første gangen jeg er innom her, og det blir nok ikke siste.
    Det var noen skikkelige go`biter du hadde sikra deg fra loppemarkedet. Jeg er engasjert i et stort loppemarked som blir arrangert hver høst, og i år rundet vi 100.000....kjempesuksess med andre ord, og veldig morro når vi vet hvor mye arbeid som ligger bake et slikt arrangement:)

    SvarSlett
  3. Det var jammen god inntekt til "dere", godt at det fins pådrivere, sånn at bygda består! Selv drar jeg på mange loppiser, men som du sier er det ofte gammellukt, og ikke alt man da vil drasse hjem.
    Nyt kvelden.
    Klem fra Kristin

    Takk for kommentar, Alva er mitt tantebarn, så da er vi to!

    SvarSlett
  4. Figgjofatet var så fint, skjønner godt at du måtte ha det:)

    Jeg er ikke med å arrangere loppemarked. Det er stort sett lag og foreninger som gjør det her, og Alexander er ikke med på noen "ordinær" organisert aktivitet. Men jeg er et dugnadsmenneske så jeg kan godt forestille meg at selv om dette må være veldig mye jobb så er det koselig å være med likevel:)

    Ha en fin kveld, jeg har ikke glemt deg, og sender deg plutselig en mail.
    Hanne:)

    SvarSlett
  5. Mye fint her og du har nok en gang gjort flere gode kupp. Har loppemarked med korpset en gang i året, det er slitsomt mens det står på, men veldig gøy.

    Flott veske datteren din har sydd seg, forresten.

    SvarSlett