søndag 16. oktober 2011

Fornøyd med NY nøstebarn TUNIKA:)

 Tjo hoi
TUNIKA FERDIG!
 Strikket av askeladden merino ull med pinner nr 6.
 Oppskrift fra Kathirine Gregersen : Strikk til nøstebarn ,
Tunika i 2 tråds merino ull str L. Brukt 166 gram. 
Garnet er fra den store super reste eska jeg kjøpte via hobbyboden sin salgsbod.
På slutten begynnte det å blir rene trilleren: FÅR JEG NOK GARN.
Står i oppskriften at det skal brukes ca 150. Jeg hadde to nøster med 160 + en rest på 20 gram 
 og som dere forstår det ble nok.
* Lettelsen sukk*
 Ikke det at den var vanskelig  eller er veldig vakker, den faktisk super enkel,
men jeg er strålende fornøyd med å ha gjort ferdig et plagg som er større enn
 sokker, pulsvanter, grytekluter som har vært standard strikk dette året.
Den er lett å ha på seg og den varmer kjempe godt.
Dette er et plagg som definitivt kommer til å bli brukt masse i vinter.
Noe annet jeg er stålende fornøyd med er disse supre lekre støvlettene
jeg kjøpte på Garden størket i London , 5 min før stengetid da
 Ellen og jeg hadde en super effektiv handleturne etter end of the road festivalen.
DYR , men FIIIN:)
Og huske nå er det snart trekning i julekalenderlotteriet.)

22 kommentarer:

  1. Den var lekker. Du har all grunn til å være fornøyd! Fortsatt god søndag.

    SvarSlett
  2. Kjempefin tunika. KJempefin farge på den:)

    SvarSlett
  3. sv;
    Den filmen burde alle se! Så tankevekkende og vakker :)

    Utrolig lekre støvler ja! London er nok et must på neste reise!

    SvarSlett
  4. Tunikaen din var flott, og varmer sikkert godt. Støvlettene var bare såå lekker! Ja, er det ikke rart, dette med om garnet strekker til eller ikke. Kjøper bestandig et nøste ekstra, iallefall på lokale håndarbeidsbutikker, der får man levert tilbake om det skulle bli for mye. En god søndag ønskes fra Kristin

    SvarSlett
  5. Herlig tunika på flott dame!

    SvarSlett
  6. Hei og hopp :)
    Så flink du er :) og de støvlene kunne jeg godt ha tenkt meg, lucky you :)
    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  7. Oooi så flink du er da :D
    Eg er nett begynt på mi første lue, og håper eg blir like flink som deg endag :)
    Klem

    SvarSlett
  8. Kjempefin tunika å før noen lekre støvletter!
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag!
    Pernilla

    SvarSlett
  9. De skoene var virkelig stilige! Har slike sko selv, men bare i vanlig svart farge.

    SvarSlett
  10. Det enkleste er ofte det beste, flott ble den hvertfall! Greit med noe som luner litt når vi steger mot vinteren! Råtøffe sko!

    SvarSlett
  11. Så herlig denne var! Gratulerer med ny genser :-))

    Når jeg tenker etter har jeg nok garn som kan passe denne jeg også. Jeg ble overrasket over hvor lett denne genseren var i vekt.

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  12. Så flott den ble!
    Og jeg digger slike gode, lange gensere som varmer godt over rumpa;))
    Jeg bare MÅ lære meg og strikke altså...:)

    Ha en finfin søndag!

    Klem line

    SvarSlett
  13. Kjempeflott tunika! De støvlene var rålekre!!!!

    SvarSlett
  14. Kule støvler!

    Den tunikaen har jeg på lista over fristeprosjekter, den er så fin i sin enkelhet, og tynne gensere er utrolig bruksvennlige.

    SvarSlett
  15. De støvlene var jo så kule. Nydelig tunika du har strikket også. Jeg har en slik en på pinnene selv og mangler en arm....
    Ha en fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  16. Så flott tunika..flinka:)
    Takk for koselig kommentar på bloggen min
    klem fra Lill

    SvarSlett
  17. Så flink du er!! Har ambisjoner om å strikke et putetrekk og en grytelapp, jeg... ;-) Men da kan man ikke sitte å lese blogger hele kvelden... Sukk.

    Bootsene var råtøffe også! Bra London-kjøp!!

    :-)

    SvarSlett
  18. Så deilig tunika! Den kommer du nok til å ha glede av hele vinteren, og kanskje på noen litt kjølige kvelder i de andre årstidene også?

    Støvlene var knall! Gøy med sånne varige minner fra reiser.

    SvarSlett
  19. Den var knallfin! Så flink du er. Klem fra Kine :-)

    SvarSlett
  20. Kjempeflott tunika,og støvelettene var jo bare rålekre!! i London får man tak i så masse fint...
    Ha ei fin ny uke!
    Klem : )

    SvarSlett
  21. Så kule sko.Og tunikan ble kjempefin.

    SvarSlett
  22. Så kjempedeilig ut, den ja! Står på planen her og...men har ikke kommet lenger enn til planen...kanskje jeg må ha den med i sekken som jobbstrikk - ikke for vanskelig og ikke for stort. ;)

    SvarSlett